- Organiserat kaos -

Tisdag 28 september 2010

Jag vill nog aldrig mer flytta. Vi har inte ens flyttat än och jag är sedan länge redan väldigt less på skiten. Inte gör det saken bättre att jag har pajat ryggen totalt på jobbet och är sjukskriven tillsvidare, man packar/lyfter/städar inte lättare tack vare det. Jag tackar min kära mamma som kom hit efter jobbet idag och hjälpte mig med packning och fönsterputsning, jag vet inte hur jag skulle klarat allt ensam. Reine har ju en egen lägenhet att packa ner och städa, så han har ju fullt upp med sitt och kan inte hjälpa mig med allt jag behöver hjälp med.
En ljusglimt i mörkret är ju att vi får nyckeln redan imorgon och kan köra dit lite kartonger och säckar med kläder, det kommer underlätta flyttstädningen avsevärt att få lite tomma ytor.
Vi har kommit överens med dom gamla hyresgästerna att vi skippar städbesiktningen i lägenheten så vi kan få nyckeln tidigare, eftersom ÖBO inte hade tid med besiktningen förrän på torsdag 11.30. Jag behöver verkligen mer plats i lägenheten annars kommer jag aldrig lyckas städa så det blir godkänt.

Allt kommer bli bra, det är inte många dagar kvar och även om det kommer vara stressigt, körigt och jobbigt så kommer det vara över på fredag kväll och vi kommer kunna andas ut. Det ordnar sig alltid, jag behöver ju inte vara med och bära något, jag ska vara kvar här och städa medan mamma, Kenth och Reine håller på och bär upp allt till nya lägenheten. Det är inget att stressa upp sig för, vi klarar detta och det måste jag försöka intala mig själv nu.

Imorgon går jag in i vecka 20 och är alltså halvvägs igenom graviditeten, om jag nu inte går 2 veckor över tiden. Isåfall blir Ronja ett marsbarn, precis som sin mor, men inte Vädur som mor sin utan hon blir en Fisk hur hon än väljer att göra. Men jag hoppas hon känner sig färdig inne i magen i rätt tid och tittar ut i februari, gärna några dagar innan hon är beräknad.

Nej nu ska jag försöka sova, är för ovanlighetens skull väldigt trött och kanske slipper ligga vaken halva natten inatt. Man kan alltid hoppas :)
Godnatt,
Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0