- Marknad -

Söndag 26 september 2010

Idag har vi varit på Kopparsbergsmarknaden och gjort av med pengar, eller jag har gjort av med pengar eftersom Reine stannade hemma för att sova inför jobbnatten. Köpte en handgjord toapappershållare, Vitlökskorv, Sour Cream Onion-krydda och sedan betalade morfar en jättesöt rosa/vit-randig klänning till Ronja, det första och enda bebisplagg vi köpt hittills.
Vitlökskorven framkallade tyvärr min första halsbränna under graviditeten och för en stund sedan fick jag springa och spy..... så jag lär nog inte kunna äta den korven igen, men det är tur att Reine finns och kan äta upp all mat jag inte vill ha ;) Tänka sig att karlar kunde vara bra att ha till något :P

Nu är det inte många dagar kvar till flytten, närmare bestämt 4 dagar tills vi får bosätta oss i vår första gemensamma lägenhet. Det kommer bli stor skillnad att flytta från en etta på 45kvm till en trea på 87,4kvm. Inte minst att storleken skiljer med över 40kvm utan även att vi får fler rum att vistas i.
Katterna kommer troligen trivas väldigt mycket i nya hemmet, det kan inte vara roligt att vara två katter som delar på 45kvm tillsammans med två människor.
Den inglasade balkongen kommer förmodligen vara till stor glädje för våra små håriga älsklingar, jag och Reine kommer iallafall ha stor glädje av den eftersom vi inte haft någon balkong nu i våra lägenheter.
Om vi bara kunde bli färdiga med packningen och städningen så man kunde andas ut och blicka framåt, då skulle jag vara nöjd.
Vi kommer troligen få nyckeln ett par dagar tidigare och det underlättar mycket för oss, då har vi möjlighet att köra dit lite kartonger nu dagarna innan själva möbelflytten. Det kommer göra städningen enormt mycket enklare om inte annat.
Det ska bli skönt när allt detta är över om en vecka, då har vi bott där i två dagar vid det här laget och hunnit lägga flyttstressen bakom oss.

På fredag vid 16-tiden kommer Jakobssons möbler och levererar-bär upp-monterar vår nya säng och soffa också. Gud så skönt det ska bli för min rygg med en ny säng, min gamla madrass sjunger verkligen på sista versen vid det här laget. Så får vi en stor soffa också, med två divaner så det slipper bli slagsmål om vem som ska sitta var :)

Efter att ha gått ner omkring 2,5 kg sedan början av graviditeten upptäckte jag förut att jag gått upp i vikt. Så nu är jag nästan tillbaka på den vikten jag började på i mitten av juni. Det känns inte så hemskt, jag ska ju vara glad som inte gått upp i vikt hela tiden utan började med att gå ner flera kilo först. Enligt dom flesta sidorna på intenet skulle min viktuppgång ligga på mellan 4,5-7 kg vid det här laget och det stämmer inte in på mig utan jag ligger fortfarande 0,3 kg under utgångsvikten.
Så jag klagar inte, jag bara inser att nu får jag börja tänka mer på vad jag äter och sedan får jag hoppas på att jag inte är en av dom som lyckas gå upp typ 30kg under graviditeten :) Gör jag det så lär jag ju se ut som en zebra över hela kroppen tack vare alla bristningar som kommer uppstå då.

Nu tycker jag att Ronja får börja sparka lite tydligare snart, hon gör mig orolig som inte gör sig påmind så mycket som jag önskade att hon gjorde. Men det kommer förhoppningsvis snart, går ju in i vecka 20 på onsdag så snart kanske Reine kan få känna när Ronja sparkar därinne i magen :)
 v.18
Nej, nu blir det fanimej snart sängen... har under skrivandet av det här inlägget fått springa in på toa två gånger och spytt av halsbrännan (eller vad det nu är jag spyr av) och om jag lägger mig kanske jag slipper springa dit en gång till.

Vi hörs,
Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0