- Vinter -

Torsdag 18 november 2010

Nu har jag varit lite dålig med uppdateringen igen, -slår mig själv på fingrarna-...
Men det är ju så att har man inget att skriva eller heller någon lust att skriva finns det ju ingen anledning att sitta här och stirra på ett tomt "Nytt inlägg" utan att få ner några ord.
Visserligen kanske det inte blir mer intressanta inlägg när jag väl har lust att skriva, antagligen intresserar min gravidvardag inte er så mycket men det skiter jag i ;P
I tisdags började vi gå på Föräldragrupp i Varberga (står fortfarande skriven på Varberga VC eftersom vi inte ville byta barnmorska mitt i graviditeten) och det kommer säkert bli intressant. I tisdags var det mest lära känna varann, berätta om sig själv och olika värderingar. Nu på tisdag ska vi prata om förlossningen och smärtlindring under förlossning och det är ju mer spännande än det vi gjorde i tisdags, iallafall enligt min mening.
Jag  vet ju hur en förlossning kan gå till eftersom jag varit med på en förlossning för snart 4 år sedan men jag kan behöva uppdateras och friska upp minnet lite.
Det börjar bli mer påtagligt och verkligt nu när vi börjat "utbildningen" och tiden som är kvar tills vår snuttelina kommer ut är inte så avskräckande lång längre.
Gick in i vecka 27 igår och det är 14 veckor kvar tills jag gått 40 hela veckor. Det kommer nog gå fortare än jag tror, speciellt när julafton är förbi.
Enligt sidor på internet är jag i sjunde graviditetsmånaden och har bara ca. 2 veckor kvar till den åttonde. Man går ju gravid i 10 graviditetsmånader och 9 kalendermånader + 1 vecka. Innan jag blev "på smällen" varken fattade eller brydde jag mig särskilt mycket om det här men som gravid kollar man upp allt och läser allt som finns att läsa om bebisar och graviditeter.

Folk omkring mig tycker jag blir större för varje gång dom ser mig, även om det bara gått några dagar men jag ser ingen skillnad längre... tycker inte alls att jag växer något, magen känns lika stor nu som den gjorde för 4 veckor sedan. Men det kan ju bero på att jag ser magen varje dag och inte lägger märke till några skillnader alls.
Skulle det vara så att jag har rätt och inte har växt något så får jag ju reda på det hos BM, Ronja rör iallafall på sig därinne så fort jag sitter still och det håller mig lugn.
Hon har iallafall blivit starkare på sistone, sparkarna är kraftigare och det verkar som det börjar bli trångt i magen eftersom det buktar så fort hon rör sig därinne. Man ser hur hon sträcker på sig och huvudet trycks mot magen, skithäftigt är det och jag kommer nog sakna det enormt mycket när hon väl är ute.

Har blivit fortsatt sjukskriven till 31/12 och fått diagnosen foglossning. Eftersom min chef inte kan ge mig andra arbetsuppgifter kommer jag alltså gå hemma fram till förlossningen, i slutet av december kan det eventuellt bli så att jag går över till havandeskapspenning istället för sjukskrivning, det beror på vad FK tycker.

Gud vad mysigt det är med vinter, snön får gärna komma nu och stanna för min del, jag klagar inte :)

Om ett par timmar kommer Jakobssons Möbler och byter ut vår säng mot en ny, det är något fel på undersängarna som gör att hela sängen svajar och man riskerar att åka i golvet så fort man rör sig och det knarrar och knakar i hela huset när man vänder sig om. Får hoppas dom byggt dom här sängarna rätt nu och att vi slipper ringa dit igen och klaga.

Min graviditetsberäknare idag: 
  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 23-Feb-2011
  •  Du är gravid i vecka 26+1 (läs mer).
  •  Bebisen väger c:a 989 gram. *
  •  Bebisen är c:a 36 cm från hjässa till fot. *
  •  Du har klarat av 65% av graviditeten.
  •  Du har 96 dagar till förlossningen.

Hon väger nästan 1kg nu, helt sjukt att hon blivit så stor redan. Men det är ju som sagt inte alltför lång tid kvar så det är ju inte så konstigt antar jag :)

Nu ska jag baka bröd tror jag, vi hörs!
Ciao!


What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0