- Förvärkar -

Lördag 27 november 2010

Har haft en usel natt. Har haft oregelbundna mensvärksliknande värkar i rygg, nedre delen av livmodern och ner på insidan av låren sedan igår eftermiddag. Jag vet att det kan värka i livmodern pga att den växer, men det känns inte alls som det. Det är en mer svidande och brännande värk som kommer och går, har även haft väldigt oregelbundna sammandragningar återkommande under natten, en tryckande känsla längst ner i livmodern och har tack vare detta inte kunnat sova inatt.
Jag har alltid lidit av kraftiga mensvärkar som gjort så ont att de orsakat kräkningar ibland, både innan och första dagarna under mensen och detta kändes minst lika smärtsamt.
Borde man oroa sig kanske? I värsta fall får jag väl ringa förlossningen och fråga dom vad det kan vara...
Trollungen har varit helt vild hela natten också, sparkat i säkert 3 timmar och det har känts som hon har tryckt sig neråt på jävelskap där det har gjort som ondast, det svider och värker fortfarande i livmodertappen...
Man blir ju lite orolig även om jag vet att det är ofarligt med förvärkar, hoppas bara inte det är extremt tidigt för det...
Skulle det bli värre eller fortsätta en längre tid får jag väl ringa till förlossningen, vill ju inte att kroppen ska starta upp förlossningen redan... man kan tydligen få nåt medel som gör att det stannar av om så skulle vara fallet.

Så idag är jag ingen pigg Rebecka, men det kan inte hjälpas. Ska hem till pappa och hans sambo och fika lite sen tänkte jag, min lillebror är på besök från Borås och det är inte så ofta man träffar honom.
Han kommer förmodligen tycka att jag ser ut som en stor tunna med min mage, han har inte sett mig sen jag var i typ vecka 12 och det är ju lite skillnad på magstorlek nu :)

Tapeterna blev så fina så :) vi är väldigt nöjda med resultatet iallafall.
Imorgon är det första advent, det är mysigt tycker jag :) tända första ljuset i adventsljusstaken och äta mysig adventsfrukost.
Hade varit gott med någon form av saffransbullar imorgon, men det orkar jag inte hålla på med. Jag och mamma ska ändå julbaka någon dag i december, så jag får vänta med saffransbullarna tills dess.
 Vinternostalgi. Morfar och jag tränar inför Vasaloppet ;)
Nu ska jag ta en dusch och klä på mig något anständigt, sen ska jag dra vidare.
Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0