- Föräldragrupp -

Tisdag 23 november 2010

Det är den 23:e idag, det magiska numret, vilket innebär att det idag bara är 3 månader kvar till det beräknade förlossningsdatumet. 3 månader - är det lång tid? Med tanke på att jag gått gravid i 6 månader nu så låter det inte mycket, även om jag tycker jag varit gravid i en evighet vid det här laget. Men det kommer nog gå fort, om en vecka är november slut och först fyller mamma år, sen fyller Mia min Mia år, på Lucia fyller Reine 25 år och sen är det julafton. Sedan kommer nyårsafton och vår förlovningsdag äntligen :)
Sedan har vi i stort sett ingenting inplanerat förutom att föda barn, eller jag ska föda barn och Reine ska stå bredvid och heja på... haha.

Med tanke på att när jag fick veta att det låg annat än mat i min mage, i juni, så var det 36 veckor kvar till den 23 februari, 235 dagar, 9 månader. Idag är det 13 veckor kvar, 91 dagar, 3 månader.
Det här fixar jag, jag behöver träna upp mitt tålamod så vi kan lika gärna börja direkt :) Vill ju att hon ska vara färdiggräddad när hon kommer ut, så jag får sitta snällt och vänta tills hon bestämmer sig för att titta ut.

Har köpt ett gravidsmycke förresten. En bola.
Den mexikanska bolan eller graviditetspinglan är ett vackert smycke för gravida. Inuti smycket finns en liten xylofon på vilken en liten boll dansar runt och avger ett speciellt svagt ljud när kvinnan rör sig. Genom att bära smycket långt ner på magen kan barnet höra ljudet.

Från cirka 20:e graviditetsveckan kan barnet i magen höra och känna igen ljudet. Det magiska rogivande ljudet lugnar bebisen under graviditeten och efter födelsen känner barnet igen ljudet och blir lugn av det.

Nu ska vi snart iväg på föräldragrupp och idag ska det pratas om förlossning och smärtlindring, det blir säkert intressant :)

Hinner inte skriva något mer nu, vi hörs.
Ciao!

What's your opinion?
Postat av: Rita

vad roligt ni blir familj får 1 barn lyckan till er kram Rita :)

2010-11-24 @ 02:35:59
Postat av: Rebecka

Ja, det ska verkligen bli roligt :) kram

2010-11-24 @ 11:41:14
URL: http://onachampagnehigh.blogg.se/

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0