- Bullmamma -

Söndag 21 november 2010

Har blivit en riktig bullmamma, vissa dagar blir jag knockad av suget efter att få baka något, vad som helst...
Så har jag aldrig känt förut, inte för att jag är supersugen på bullar eller vad det nu är jag bakar utan bara för att jag vill baka. Idag ska jag baka likadana vaniljbullar som jag gjort två gånger, men har gjort dubbel sats och ska smaksätta dom på iallafall tre olika sätt. Ska göra några med vaniljsocker på, några med kanel (får dom andra äta, jag hatar kanelbullar) och några med kokos. Jag älskar kokos, skulle kunna äta det med sked utan problem, så det borde ju funka att blanda smör och kokos och breda ut på degen... eller? Jag tänker iallafall prova, så får vi se vad det blir för resultat av det hela.
Känner mig väldigt sexig när jag står och bakar i linne, ingen BH, ljusgråa långkalsonger i herrmodell med Snobben tryck och duntofflor på fötterna. Pricken över i är ju gravidmagen som sticker ut ovanför långkalsongerna och linnet som inte riktigt lyckas täcka hela magen och storleken på dom enda trosorna som sitter bekvämt nuförtiden ska vi inte ens nämna, Top Model Sverige - here I come!
Men det är ju bara min stackars sambo som behöver se mig och klagar han får han väl titta åt ett annat håll eller något ;P

Igår när jag fotograferade magen tyckte jag den såg mycket mindre ut än vanligt, vetifan vad som hade hänt men liten var den. Kan vara så att hon låg på något konstigt sätt i magen och därför såg den mindre ut, eller jag vet inte :P
Förhoppningsvis är den inte mindre, den borde ju växa så då får vi hoppas att den gör det också :)
Kanske bara är jag som blivit blind ;P Hon dansar iallafall runt därinne och sparkar riktiga fullträffar på känsliga punkter i mig, så hon verkar må fint därinne :) Nu är det cirkus-gurkus 3 månader kvar till BF och samtidigt som det känns som en hel evighet så känns det även som det ligger alldeles runt hörnet, vilket det på sätt och vis gör :)
 såhär ser iallafall magen ut nu, you tell me om den har växt eller ej...
Nu är det inte långt kvar till julafton heller och jag har som vanligt ingen aning om vad jag ska köpa till mina nära och kära... sedan är det flera stycken som fyller i december också, då ska man komma på något att köpa i present + julklapp. Jag med min stendöda fantasi har samma problem varje år, men det brukar ju lösa sig så vi får hoppas att det gör det i år också :)

Nu är jag färdig med bullbaket och det ligger ett berg av bullar på ugnsgallret och svalnar :)

 Vaniljbullar, kanelbullar och kokosbullar. Har inte smakat än, så vi ska inte ropa hej ännu... men 52 stycken blev det och färdiga är dom :)

 och en bild på det Grekiska storbrödet jag bakade i torsdags och i överkant ser man även korvstroganoffen jag knåpade ihop samtidigt :)

Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0