- Stadsbesök -

Torsdag 2 december 2010

Har fått någorlunda klarhet i problemet med mitt läkarintyg. Fick tag på min chef förut och fick då veta att läkarintyget är skickat från henne till FK. Problemet är ju bara att det inte blev skickat förrän i måndags, den här veckan alltså, och intyget FK hade fått för min sjukskrivning gick ut 11 november. Så det är ju i lite senaste laget att det blev skickat nu, det skulle ju ha skickats iväg direkt så FK hann betala ut pengar även för perioden efter 11 nov. Men nu är det som det är, förhoppningsvis får de in intyget idag eller senast imorgon så dom kan betala ut resten av mina pengar för annars blir det en fattig månad...
Sedan har ju ett "utlåtande om omplacering" också försvunnit, ett papper som skulle inkommit till FK 29 oktober, som min chef har skickat iväg i oktober men det har tydligen inte kommit fram enligt FK.
Det är ett papper som min chef måste skriva på angående möjligheter till andra arbetsuppgifter inom företaget för min del, något FK vill ha om man är sjukskriven längre än 90 dagar. Skulle min chef ha andra uppgifter till mig som är enklare och inte fysiska hade jag ju fått jobba vidare med dom, men nu finns det ingen möjlighet att ge mig annat arbete så då får jag gå fortsatt sjukskriven.
Problemet är ju fortfarande att dom inte fått pappret, trots att det är skickat och nu undrar jag ju vad det innebär för min del...? Har jag ingen rätt till ersättning då eller? Min chef skulle ta kontakt med min handläggare på FK och försöka reda ut det problemet så jag hoppas dom lyckas lösa det utan att det ska innebära en massa extra arbete för mig.

Nu ska jag snart vanka iväg mot bussen, ska nämligen upp på stan idag och fika med en gammal klasskompis från gymnasietiden. Har inte varit på stan på år och dagar, om man bortser från när vi var iväg och åt på Kinamuren, så då får man väl passa på att kika på lite julklappar när man ändå tagit sig upp dit.
Bara det faktum att jag måste åka buss gör mig stressad, har blivit lite bekväm av mig eftersom jag har bil och ska jag besöka affärer blir det per automatik alltid Marieberg eftersom det är mer tillgängligt med bil. Men det kan vara bra att röra sig ute bland folk då och då, annars riskerar man väl att utveckla någon sorts social fobi och det vill jag ju inte :P

  
Här har vi iallafall barnvagnen och bilbarnstolen vi köpte igår :) (bilderna är tagna från internet men det är samma saker)
Läste att barnvagnen vi köpte har fått högt betyg på en massa undersökningar, det är ju bra det :)

Nu är jag färdigskriven för den här gången, vi hörs.
Ciao!

What's your opinion?
Postat av: AFA Försäkring

Hej!



Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg

att du skriver att du är sjukskriven.



Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).



Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: www.afaforsakring.se/sjukforsakring



Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.



Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:

www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst



Vänliga hälsningar

Emanuel

AFA Försäkring

2010-12-03 @ 10:46:49

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0