- Revben -

Söndag 12 december 2010

Nu kan man ju verkligen tala om att känna sig höggravid.
Jag känner mig inte hungrig alls, det är helt enkelt så att min lilla bebis har upptäckt att det fanns lite utrymme högst upp i mammas livmoder och nu ligger hon och trycker på min magsäck.
Förresten, sa jag lilla bebis? Jag tycker hon verkar ta upp allt utrymme i magen nu :P När jag sitter så vilar liksom revbenen mot något hårt inne i magen, vilket jag antar är bebisen.
Jag har plötsligt insett att jag är höggravid, livmodern har ingen mer plats uppåt att växa på utan nu kommer den bara töjas utåt allteftersom det lilla livet växer :)
Och vad hon är aktiv, förut har det bara varit liv i luckan på kvällarna och nu är hon vaken titt som tätt. Jag har mest känt henne när jag legat på rygg i sängen eller soffan och nu rumstrerar hon runt även när jag står och sitter.
Har ju läst att en del fått ont i revben när deras bebisar har sparkat på dom och igårkväll fick hon in en rejäl kick under revbenen på högersidan, det gjorde inte ont men det skakade till i hela sängen. Hon verkar ha tränat upp sina muskler ganska duktigt därinne, hon är ju stark som en oxe (en väldigt väldigt liten oxe alltså).
Jag börjar kunna använda magen som bord när jag sitter i soffan, när jag äter apelsin så lägger jag apelsinskalen på magen under tiden jag skalar den, då slipper jag ju luta mig fram till bordet hela tiden ;)
Om det är mer än 2 månader kvar tills hon kommer så kan jag ju undra hur enorm min mage kommer vara då, den känns ju enorm redan nu och då är det ändå en bra stund kvar för den att växa till sig :P
Jag undrar om det inte är väldigt obekvämt för henne därinne, ligga ihopvikt i ett trångt utrymme i månader kan ju inte vara alltför skönt...
Men vi får ha tålamod ett tag till innan hon får komma ut, man kan ju inte ta ut en bulle alltför tidigt ur ugnen för då blir den ju inge bra ;P

Nu ska vi titta på film och bara ta det lugnt. Har ju en karl som fyller 25 år imorgon och det ska firas med frukost på sängen och paket, vid lunch kommer hans mamma på födelsedagsfika :)
Sedan är det ju lucia imorgon också, hoppas ni får en mysig dag :)
Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0