- Krångel -

Onsdag 1 december 2010

Har ju varit sjukskriven under en tid nu pga foglossning och i fredags när jag var in på mitt konto upptäckte jag att jag fått 2000kr för lite i sjukpenning. Eftersom jag inte visste orsaken till detta då jag inte fått mitt "meddelande om utbetalning" på posten fick jag invänta brevet innan jag ringde till Försäkringskassan.
Igår kom brevet och där står det att tidsperioden för den utbetalade sjukpenningen är beräknad 21 oktober till 11 november, 11 november är det datum då min förra sjukskrivningsperiod tog slut och jag har ju varit hos läkare och fått nytt läkarintyg för förlängd sjukskrivning fr om 12 november till 31 december.
Min arbetsgivare vill ha en kopia av läkarintyget för arkivering så därför har jag hittills skickat läkarintyget till henne och sedan har hon fått skicka det vidare till Försäkringskassan, detta har fungerat ypperligt hittills...
Efter 4 försök att ens komma fram till telefonkön hos Försäkringskassan kom jag äntligen fram, fick veta att jag stod på plats 192 i kön och valde att dom skulle ringa upp mig istället.
När hon väl ringde upp fick jag veta att dom inte fått in något nytt läkarintyg efter 11 november och att jag alltså enligt deras uppgifter inte varit sjukskriven sedan dess.
Det här intyget skickades till min chef för 2,5 vecka sedan och dom har fortfarande inte fått det?!
Så nu blir det att vänta på att min chefs lunch är över klockan 13 och sedan ringa henne för att få klarhet i vad det är som har hänt. När jag hade varit hos läkaren ringde jag min chef för att tala om för henne att jag skulle skicka intyget till henne och att hon kunde förvänta sig att få ett brev från mig inom ett par dagar.
Skulle det nu vara så att hon av någon anledning inte har fått det så tycker man kanske att hon borde hört av sig till mig och informerat mig om detta.
Eller så är fallet som sådant att hon har glömt skicka det vidare av någon anledning, vilket vore ett enklare svar på varför FK inte fått in det.
Jag är bara jävligt rädd för att det på något vis har kommit bort och att jag då kommer vara tvungen att sitta och ringa runt till en massa människor för att lyckas få tag i läkaren som skrev intyget och sedan be henne skicka det till FK.
2000kr är väldigt mycket pengar när man lever på en inkomst på 9000kr i månaden som sjukskriven. Inte bara för den sakens skull att jag har hälften av våra räkningar att betala, jag har även a-kassa avgifter, vi ska köpa alla saker till bebisen inom en snar framtid och jag kommer inte få några mer pengar före jul (om jag förstått det rätt). 3000kr kvar på kontot och jag har inte köpt en enda julklapp än och 3000kr är ungefär vad barnvagn och dom övriga sakerna vi ska köpa den här veckan kommer kosta.
Jag håller på att få ett magsår över det här, nu vet jag ju ännu inte orsaken till problemet med intyget och självklart kommer jag ju få resten av ersättningen så fort FK får intyget. Men det här jävla ringandet och skickandet av papper hit och dit ger mig galna-kosjukan.

Jag hoppas iallafall jag får pengarna som fattar retroaktivt så fort uträkningen är färdig, jag behöver ju pengarna nu...

Jaja, nu ska jag sluta stressa och hetsa upp mig, det löser sig säkert :P
Vecka 29 idag :)
Vecka 29

Kroppen: Under den sista trimestern blir din kropp snabbt tyngre, ämnesomsättningen ökar och det är vanligt att man svettas mer än vanligt på grund av det. Under den tredje trimestern är det bra att man går upp mer än 1 kg, men mindre än 3 kg/månad.
Nu kan även personer i din omgivning ta del av barnets rörelser genom att känna på magen. Magen kan ibland bukta ut märkbart på ena sidan beroende på hur barnet ligger. Placeringen av livmoderns övre del är ungefär mitt emellan naveln och bröstbenet.
Nu besöker du din barnmorska varannan eller var tredje vecka, beroende på hur du mår och vilket stöd du behöver. Varje besök tar cirka 30 minuter och varje gång mäter man ditt blodtryck och din mage samt lyssnar på fosterljuden.

Barnet: Alla sinnen är nu utvecklade. Barnets pupiller är så pass utvecklade att de ser skillnad på ljus och mörker. Barnet kan känna smärta och reagera på skarpa ljud utanför livmodern. Förmågan att minnas har utvecklats, barnet lär sig att känna igen mammans röst och andra personer som mamman umgås mycket med. Testiklarna finns just nu i ljumsken på pojkar.

Ska fortsätta försöka få tag på min chef nu, vi hörs.
Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0