- Cravings -

Det här man hör och läser om gravida kvinnor som kan bli helt galna efter något specifikt att äta, när brukar det komma? Jag har liksom inte känt av något sånt, förutom att jag kan bli sjukt sugen på frukt och att jag plötsligt tycker att maten blir godare om det finns grönsaker till...
I början var jag livrädd att jag skulle sitta och trycka i mig chips och godis dygnet runt minst halva graviditeten, visst har jag ätit snacks och grejer men jag tycker inte ens att det är särskilt gott längre? Jag känner att jag både kan ha och mista chips och sånt, jag klarar mig utan det.
Då har jag det lite värre med julmust, vilket jag alltid har när det närmar sig jul, jag kan bli helt stissig om jag upptäcker att vi inte har någon julmust i kylen... inte för att jag häver en flaska om dagen, jag måste inte dricka det bara för att det finns hemma, men det måste finnas hemma OM jag skulle bli sugen. Annars skulle ju min stackars sambo få ge sig ut och köpa julmust, oavsett vad det är för väder.
Jag tror iallafall att det är mycket tack vare att jag inte fått någon craving som inte är speciellt nyttig som jag inte gått upp så mycket i vikt.
Är i vecka 30 och har gått upp knappt 5 kg hittills, jag är inte direkt undernärd sen tidigare men bara för den sakens skull betyder det ju inte att man inte kan gå upp 20 kg till när man blir gravid. Jag hoppas det håller sig stabilt och lugnt på viktuppgångsfronten resten av tiden också, jag behöver inga fler kilon att jobba bort när orken kommit tillbaka efter förlossningen.
Jag vet ju att det inte påverkar bebisen att jag inte gått upp så mycket, hon växer nog som hon ska iallafall eftersom jag äter mat och magen växer ju för varje vecka så det är inget jag behöver oroa mig för.
C-vitamin vet jag ju iallafall att hon får en hel del av, jag har nog vräkt i mig 15 apelsiner på en vecka, dricker apelsinjuice och äter c-vitaminberikad aprikoskräm :P Bara för att det är såå gott :D
Jag har som tur är inte hört att man kan bli sjuk av att äta frukt och grönsaker, så om jag inte plötsligt börjar vräka i mig gräddtårtor så tänker jag fortsätta äta sånt :)
Om 8-12 veckor har vi vår bebis här, det är helt ofattbart att det är så nära :D

Det börjar väl bli dags att införskaffa en amnings-BH snart, någon som man kan sova med så man slipper byta lakan titt-som-tätt pga mjölkläckage. Ja, jag har haft det problemet ungefär sedan vi flyttade hit (sedan vecka 20 ungefär), det läcker råmjölk och det är inte så jättekul alla gånger. Jag har varit med om pinsamma situationer tack vare detta, jag stod och pratade med en rörmokare som var här och fixade kranen i köket och efter en stund upptäckte jag att det fanns en ganska stor blöt fläck på min t-shirt i höjd med ena bröstet. Jippi! Vad ska han inte ha trott om mig? Ja, jag lärde mig ju att inte gå utan BH efter det iallafall.
Hursomhelst, amnings-BH har jag inte köpt ännu eftersom jag inte gärna vill "växa ur" den och vara tvungen att köpa en ny innan bebisen kommer. Jaja, det löser sig, det är inget världsproblem :)

 Det är ganska svårt att ta sig upp ur sängen nu, har liksom något som sitter i vägen på framsidan... :P

Som vanligt spottar jag ur mig en massa nonsens, men nu ska jag avsluta här :)
Ciao!


What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0