- Tabletter -

Usch, min extrema huvudvärk vill inte gå över. Tog en Ibumetin imorse, den hjälpte inte länge. Nu har jag en liten rast så jag åkte hem för att leta reda på fler värktabletter, det visar sig att jag inte har fler Ibumetin. Det enda jag hittade var Voltaren och Naproxen, lite starkare och precis när jag skulle stoppa en Voltaren i munnen kom jag ihåg att jag är gravid... och tror ni inte på fan att det står i bipacksedeln att man inte ska äta Voltaren om man försöker bli gravid eller är gravid.
Jahapp, då ska jag bara in på FASS hemsida och kika på om Naproxen också är farligt att äta när man inte är ensam i sin kropp längre.
Har omkring 2 timmar kvar att jobba, men jag känner att får jag inte bukt med huvudvärken snart kommer det bli två väääldigt långa timmar... :(

Jahapp, läste just att samma sak som gäller för Voltaren även gäller Ibumetin... ska man behöva gå med värk hela dagarna bara för man är gravid? Ja jag tror ju inte att en tablett gör någon skada, men nu när jag sett vad som står tänker jag inte riskera något genom att ta några fler. Samma gäller tydligen för Naproxen, det finns risk för fosterskadande effekter. 
Undrar om det kan vara järnbrist eller något som orsakar värken, tog ju visserligen prover på blodvärdet i onsdags och då hade jag bra blodvärde men något måste det ju vara...
 
Någon som vet om det finns någon värktablett som man får äta när man är gravid?

Nu måste jag snart kila och ägna mig åt jobbet igen,
Ciao!


What's your opinion?
Postat av: Rebecka

Alvedon får du äta när du är gravid :) även när du ammar, men det är ju typ det ända man kan äta känns det som. :) krya på dej!

2010-08-04 @ 16:29:17
Postat av: Rebecka

Alvedon får du äta när du är gravid :) även när du ammar, men det är ju typ det ända man kan äta känns det som. :) krya på dej!

2010-08-04 @ 16:29:46

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0