- Städa städa varje fredag... -

Måndag 2 augusti 2010

Arbetsdagen var inte särskilt rolig, har varit trött och grinig hela dagen. Sedan börjar paketmängden öka nu också, inte precis något jag ser fram emot med tanke på att jag vet hur tungt och extremt mycket det kan vara på hösten. I år kommer det nog bli extra jobbigt eftersom paketmängden och mitt omfång kommer öka i ungefär samma takt, alltså kommer jag vara som störst när det är som värst på jobbet. Man får väl bara hoppas att jag klarar av det så länge som möjligt, ryggen tar ju jävligt mycket stryk av allt kånkande på paket som väger upp till 35kg och man kan ju ha upp till 150paket på en dag. När man är gravid har man ju en del vikt att bära runt på ändå som det är så det visar sig hur länge man pallar.
Just som det är nu längtar jag till december, jag längtar efter att få sluta jobba och bara ta det lugnt den sista tiden innan inget längre är särskilt lugnt.
Imorse sa jag till Reine att "Tänk om jag kunde snubbla och bryta benet nu, då skulle jag få gå och lägga mig igen." Han påpekade att det nog inte skulle vara så skönt med ett brutet ben så jag sa att jag kunde nöja mig med en stukad fot, vadsomhelst bara jag fick sova lite till.

Jag däckade i stort sett direkt när jag kom hem från jobbet, bad Reine väcka mig vid 17-tiden igen. När han väl gjorde det var jag som ett litet barn, bara gnällde och ville sova vidare, vägrade gå upp sa jag.
Men sedan kom jag ihåg att jag hade en del städning och plockning kvar att ta itu med inför morgondagens visning, så med ett muttrande fick jag kliva upp och ta tag i saken. Satte Reine på att diska och fixa i köket, själv tog jag dammsugaren och dammtrasan och gick loss på övriga lägenheten.
Nu är jag äntligen färdig, känner att jag aldrig mer vill städa såhär mycket och vägrar låta det bli så stökigt igen. Jag har verkligen varit slö på sista tiden, inte orkat bry mig om att det ligger lite kläder på stolen och att det står disk i köket... jag har helt enkelt inte haft energi till att göra någonting när jag väl tagit mig igenom en arbetsdag.

Jag kommer vara på jobbet när det är visning här, vilket inte känns så kul eftersom jag inte gillar tanken på att det ska stövla in folk i mitt hem utan min närvaro. För även om jag sagt upp mitt kontrakt är det fortfarande mitt hem och mina saker, men det lär ju inte ta så lång tid att visa den här lilla lägenheten så dom är väl inte här så länge.
Katterna är hemma hos mamma, hon har semester och ska ta med dom ut till stugan imorgon så att dom skulle smita när folket går inte här behöver jag inte oroa mig för imorgon.

Nej nu ska jag fortsätta ägna mig åt att göra så lite som möjligt tills klockan blir såpass att det är okej att sova för natten.

Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0