- Spännande -

Onsdag 4 augusti 2010

Med risk för att upprepa mig så måste jag bara säga att min förbannade huvudvärk aldrig ger med sig, när jag vaknar på morgonen känns det bra men när det gått 10 min börjar den smyga sig tillbaka och håller sedan i sig resten av dagen till dess att jag somnar igen.
Fick fråga efter värktabletter inne vid trafikledningen imorse, dessvärre hade dom bara Ipren och det får jag ju inte äta. En arbetskamrat hade Alvedon och var snäll nog att ge mig en, den hjälpte dock ingenting.

Jag kanske har någon sorts näringsbrist? Inte kan det vara vätskebrist, jag dricker flera liter vatten om dagen i den här värmen så jag borde ju få i mig tillräckligt med vätska. Har det inte släppt imorgon tänker jag ringa min barnmorska och höra med henne om hon tror det kan ha något att göra med min graviditet, något svar borde jag ju kunna få iallafall.

Nu är det bara två arbetsdagar kvar sedan kommer den efterlängtade helgen, som tyvärr tar slut alldeles för fort men som tur är går veckorna ganska fort också. Jag hoppas augusti och september bara rusar iväg så vi får flytta snart, jag kan knappt vänta tills vi får större utrymme och ett nytt hem att börja om i tillsammans. Katterna lär ju älska det stora utrymmet dom får att springa och busa på, även den inglasade balkongen kommer väl tillpass när man har två busfrön till katter som inte skulle dra sig för att hoppa upp på räcket och dråsa ner i backen (tre våningar ner).
Nej, det är bara till det positiva att få flytta och för min del blir ju hyran lägre än vad jag betalar för min etta på 45kvm. Idag betalar jag 2981kr i hyra och i den nya kommer det bli 2650kr var att betala och då har vi en trea på 87,4 kvm :)

Inför flytten har vi två stora och viktiga inköp, det som har första prioritet just nu, en ny soffa och en dubbelsäng!
Soffan därför att både hans och min soffa är två av de gräsligaste sofforna jag sett och inte minst för att vi behöver en större soffa.
Sängen eftersom det säger sig självt att två vuxna personer inte ska ligga och trängas i en 120cm bred säng, hur skulle det se ut sen när jag är höggravid? Magen skulle få hänga en meter utanför sängkanten eller också skulle stackars Reine bli intryckt i väggen av min mage om jag låg på sidan med magen inåt, det vill vi ju inte :P

Jag har ställt några krav inför den här flytten, eller inför vårt nya hem kanske man ska säga.
Tvättstugan ligger ganska långt ifrån vår lägenhet, som ligger på tredje våningen och med tanke på att jag förmodligen börjar bli stor som ett hus i oktober-november så kommer jag nog inte orka ta mig till tvättstugan med en stor tvättkorg (om jag nu tvättar när Reine inte är hemma).
Och sedan vet jag att det kommer krävas mycket tvättande när bebisen väl är född, den kladdar nog ner flera klädesplagg om dagen. Alltså är mitt krav efter soffa och säng att vi ska skaffa en tvättmaskin, torkskåp finns redan i badrummet så det blir inga problem.
Nu låter jag säkert som rena mardrömmen att flytta ihop med men jag har mina skäl till de här kraven, det är jag som ska bära omkring på en massa extrakilon i flera månader och när den lilla väl är här så är det jag som är hemma och ska ta hand om både barn, hem och tvätt medan Reine jobbar. Det finns ingen möjlighet för mig att kunna tvätta i en tvättstuga som ligger 200m från vår gård, kånkandes på både tvättkorg och ett barn.
Därför är mina krav ganska rimliga, när man tänker efter ;)

Jaja, allt kommer nog att lösa sig till det bästa när vi väl får flytta in och kommer i ordning.
Köket och balkongen är jag mest glad för, köket är stort och jättefräscht med nya luckor, bänkskivor och snygga tapeter. Balkongen är stor och inglasad, mer kan man inte begära :)
 Här har vi ritningen, det enda som inte riktigt stämmer är fönstret vid långväggen i vardagsrummet, det finns inte där.

Nu ska jag hitta på något annat, typ läsa en bok eller kanske sova för natten, vi får se vad det blir :)
Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0