- Överraskande -

Torsdag 12 augusti 2010

Den här veckan har jag faktiskt känt mig allt annat än gravid, tycker jag stått mest still i graviditetsutvecklingen och i stort sett ifrågasatt om jag ens är gravid längre. Men inga extrema smärtor i magen eller stora blödningar har ju vittnat om något annat än att jag fortfarande är gravid, så det har väl andra orsaker.
Har inte tyckt att magen verkat växa det minsta lilla den här veckan, antagligen därför jag ifrågasatt hela grejen.
Men idag tog jag dom obligatoriska bilderna på magen och då upptäckte jag ju att jag haft helt fel beträffande magens tillväxt, iallafall när jag jämförde med förra veckans bilder.
Ni får avgöra själva:
 v.12+5 (v.13)   v.13+6 (v.14)

och ännu mer syns ju skillnaden på magens storlek om jag lägger in första bilden jag tog på magen:
 v.9+5 (v.10)

Jag är inte sämre än att jag kan erkänna när jag har fel, så jag erkänner att mina misstankar om att magen stått stilla i tillväxt var allt annat än befogade.
Jag kanske har kommit till den perioden som så många pratar om, då man inte känner sig gravid eftersom dom första symptomen och besvären nu är ett minne blott. Inget mer illamående, visserligen är jag fortfarande tröttare än vanligt men det är nog pga mitt slitiga jobb och jag känner inte längre samma avsmak för viss mat.

Jag har kommit till insikt med en sak, chockerande och jobbigt, jag har blivit så svartsjuk och misstänksam mot allt Reine gör, säger och inte gör. Det är inte det minsta kul, jag är inte särskilt svartsjuk av mig i vanliga fall men nu undrar jag hela tiden om det är en tjej han pratar med när jag hör att han snackar med någon på msn. Jag får verkligen anstränga mig för att inte fråga vem fan han pratar med och vad fan dom pratar om. Varför känner jag plötsligt såhär? Har det på nåt sätt att göra med att jag känner mig om möjligt ännu mindre attraktiv än jag gör i vanliga fall? Eller är det nån rädsla jag har att plötsligt bli stående ensam med ett barn? Varför väntar jag bara på att höra orden "Jag tycker vi ska göra slut" eller "Vi behöver prata" från honom?
Usch, det här är allt annat än kul :( Jag har ännu inte anklagat honom för något, men jag blir istället lättretlig och snäsig mot honom...

Imorgon är det äntligen fredag, som jag som vanligt längtat efter sedan i söndags :)
Nu ska jag klicka fram "Sommar med Ernst" på TV4-play (som jag såklart missade trots att jag hållt koll på klockan sedan 17-tiden) och glömma vardagen för ett tag.
Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0