- Konstigt -

Fredag 6 augusti 2010

Jag upptäckte en sak igårkväll, jag går inte upp i vikt? Jag vägde mig den 27 juni första gången sedan jag fick veta att jag var gravid, alltsomallt har jag vägt mig 4 gånger sedan min positiva grav.test och nu har jag kommit fram till att jag bara har gått upp 0.2kg. Men jag har blivit påtagligt större omkring midjan och kan inte knäppa mina arbetsbyxor längre, utan kan bara få upp dragkedjan en bit och får vika in flikarna som knappen sitter på. Mina vanliga kläder sitter som korvskinn över låren och rumpan nu och den tillväxten borde väl ändå väga något? Jag upptäckte igår att jag gått ner 0.8 kg sedan förra onsdagen då jag var hos BM, jag äter kanske inte enorma mängder mat men jag äter iallafall. Jag blev riktigt orolig, i vanliga fall brukar man ju bli glad när man går ner i vikt (om man är lite kraftig) men jag SKA ju gå upp i vikt av naturliga orsaker och ändå har jag stått och trampat på samma vikt i 6 veckor.
Jag kanske bara är nojig, förhoppningsvis har det en naturlig förklaring i form av att jag inte kunnat äta lika mycket som jag gjorde förut och därför försvinner fettet från övriga kroppen och det är bara magen som växer förfullt.

Vecka 14 idag, andra trimestern är påbörjad och jag hoppas den här dagen blir snäppet mindre jobbig än dom föregående arbetsdagarna varit.

Nu ska jag göra i ordning ett par frukostmackor och sen bär det iväg till jobbet, sminkat mig har jag inte gjort på över 3 veckor så det skiter jag i idag också :)
Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0