- Kastanj -

Lördag 14 augusti 2010

Nu har jag legat och vridit och vänt på mig i sängen över en timme utan att lyckas somna om, helt meningslöst att ens försöka... Jag är jättetrött i ögonen, det känns som jag har 10 liter sand i dom men jag kan fortfarande inte somna om. Så jag fick ge mig och gå upp medan Reine som vanligt kan ligga kvar och sova, precis som på vardagmorgnarna... orättvist är vad det är och ja, just nu är jag bitter :P

När jag var på Willy:s igår kom jag ihåg en sak; jag brukade ju färga håret förut, är typ 2,5 månad sedan sist.. man kanske skulle köpa en hårfärgning?
Sagt och gjort, den sorten och nyansen jag brukar köpa fanns inte så jag fick ta en annan sort.
Efter att ha läst igenom hela bruksanvisningen och alla varningstexter och säkerhetsföreskrifter hade jag inte hittat en enda punkt om att man inte ska använda den produkten om man är gravid.
Har heller aldrig läst nånstans på nätet att det skulle vara farligt att färga håret med bebis i magen, så det tog jag som ett gott tecken.
Tror det var den första hårfärgningsprodukten jag nånsin använt som faktiskt luktade otroligt gott, luktade nåt sorts frukt-te eller något liknande. Fint blev det också, om jag får säga det själv.
Känns skönt att ha ägnat liite engergi och intresse åt utseendet efter att inte ha använt smink på över en månad.
Fråga inte varför jag inte sminkat mig på så länge, det vet jag inte själv... antagligen så bryr jag mig inte längre eller så är det rädslan att min hy ska bli totalförstörd pga gravidhormoner och fet foundation.

Om ungefär 3 timmar ska vi åka ut till stugan, jag och Reine. Vi håller på att renovera hans köksbord som hade den mest gräsliga färg jag någonsin sett, har slipat det och nu ska vi måla på ännu ett lager med svart lackfärg :)
Blir nog bra när det är klart sen, vilket resultat som helst blir bättre än den förjävliga färgen bordet hade innan.
Orange-brunt, det absolut fulaste jag vet. Jag borde ha tagit en bild på det innan vi slipade det, så jag kunde visat er hur det såg ut, då hade ni förstått mig helt och hållet ;P
Det hade säkerligen varit enklare på alla sätt att bara köpa ett nytt bord, men det kan vara kul med ett litet renoveringsprojekt att ta sig an också.

Vi åker alltså ut lite tidigare till stugan för att hinna måla en gång till innan Kenths son Mattias och hans Sofie kommer ut. Ikväll blir det ju kräftor, Västerbottenpaj, baguetter, sallad och ostar till middag och som efterrätt min förhoppningsvis ätbara Cheesecake och hemmagjorda bärsås med blåbär och hallon i :)
Tror det blir att testa bastun också, jag har ju faktiskt varit med och hjälpt till på många ställen i det byggprojektet, hjälpt till och gjutit pelargrunden och så hjälpte jag till med att måla ytterpanelen förra sommaren :)
Hoppas vädret vill hålla sig på rätt sida idag, det behöver faktiskt inte vara solsken och jättevarmt men det behöver heller inte regna :P
 
Nu ska jag ladda kaffebryggaren tills herr Klingvall behagar vakna och göra mig sällskap denna lördagmorgon.
Vi hörs,
Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0