- Kantareller -

Lördag 7 augusti 2010

Slog upp ögonen kl. 07.20 imorse och efter att ha släppt in katterna försökte jag tvinga mig själv att somna om, lyckades ligga kvar i sängen till 8 ungefär sen tappade jag tålamodet och gick upp.
Bestämde mig för att se klart på filmen vi påbörjade igårkväll men som vi somnade ifrån, åt frukost för första gången på säkert 2,5 månad och det måste väl vara något slags tecken på att den jobbiga perioden utan matsug börjar lida mot sitt slut.
Vid 11 drog vi iväg till skogen i jakt på lite skogsguld, kantareller alltså och till vår stora förvåning hittade vi faktiskt en hel del. Det var skönt med en lång skogpromenad också, även om jag blev mer än lovligt anfådd där ett tag men det kan ha sin förklaring i att vi inte höll oss på stigen utan promenerade runt i svår terräng.

När vi återvände till stugan tog vi bilen till Coop Forum och inhandlade diverse godsaker till kvällen, bland annat färskt ciabattabröd och chips.
Döhungrig satte jag igång att rensa och skölja kantarellerna för att sedan steka dem i smör. Sedan åt vi färsk ciabatta med stekta kantareller på till lunch och som efterrätt vräkte vi i oss varsin munk.
Det är så skönt att ha fått tillbaka lusten att äta mat, den har ju varit som bortflugen under ett par månaders tid och tanken på all mat har gjort mig illamående och allmänt illa till mods.
Att få i sig en portion spaghetti och köttfärssås hade varit omöjligt för ett par veckor sedan men igår vräkte jag i mig det till lunch utan några somhelst problem alls.
Det är underbart att jag börjar bli mig själv igen och orkar med mycket mer än tidigare, rena handvändningen faktiskt :)

Trots att jag åt för mindre än en timme sedan börjar jag redan bli vrålhungrig igen, kommer äta oss ur huset om det fortsätter såhär :P
Det är väl lika bra att leta fram något mer att äta innan jag går sönder av hunger, det är kanske den lilla krabaten som sugit i sig dom goda kantarellmackorna redan, jag klandarar "den" inte för dom var underbart goda :)

Vi hörs maybe later,
Ciao!


What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0