- Try to say something that matters -

Torsdag 22 oktober 2009

Åkte iväg igår trots äckelvädret för att kopiera mina papper, brukar låna kopiatorn på biblioteket här i Varberga men när jag kom dit satt det en lapp där det stod att dom stängde 13.00 pga friskvårdsdag.
Det var bara att bege sig iväg mot Willy's för att handla och sen svänga förbi Hagabiblioteket istället.
Vid Willy's skulle jag ta ut 300kr som jag satte över innan jag åkte iväg, men bankomaten sa bara "Uttag medges ej, inga pengar har dragits"... Jag provade betala på kortet inne på Willy's men det gick inte där heller. Det ska ju nämnas att jag vid det laget höll på att koka över av ilska, jävla bankjävel och korthelvete tänkte jag. Som tur var hade jag lite kontanter så jag kunde köpa mjölk och ägg åtminstone, men det var ju knappast allt jag cyklat iväg för att handla.
Cyklade iallafall vidare till Haga Centrum för att låna kopiatorn och jag har inte varit vid Haga på säkert 38 år eller något så jag gick gå fram till receptionen vid hagabadet och frågade vart dom gömt biblioteket. Men tror ni inte på fan att det bilblioteket också var stängt pga friskvårdsdag?
Men som tur är finns det vänliga själar kvar här i världen, personen i receptionen frågade om det var något hon kunde hjälpa mig med och erbjöd sig sedan att kopiera mina papper åt mig. Jag tackade och bockade.

När jag kom hem gick jag in på min internetbank för att kolla vad som pågick med mina pengar, varför personen i telefonbanken påstår att dom 300kr jag satte över inte finns på mitt konto.
Jag fick min förklaring när jag gick in på banken, det fanns en ofullständig överföring av 300kr som låg och väntade på att bli slutförd. Jag hade alltså bara glömt bort att trycka på "Överföra" knappen. Smart brud va?
Ja herregud säger jag bara :P

Det har verkligen gått och blivit ordentlig höst nu, man blir deprimerad bara av att kolla ut genom fönstet. Det är inte så illa med höst om vädret är som det har varit några dagar, soligt och torrt. Jag skulle inte klaga på hösten om det vore så väl. Men det här vädret gör att man bara vill gömma sig under täcket igen och glo på film, men jag har sett så jävla mycket filmer senaste året att jag spyr rakt ut på film snart. Det finns inte ens någon som är värd att se som jag inte redan har sett :P

Förra tisdagen på jobbet blev jag kvarhållen efter jobbet, Ulf i trafikledningen sa att jag var utvald till något speciellt. Jag fattade ingenting men stannade kvar. Efter en stund säger han "ja, Rebecka. Du har blivit slumpmässigt utvald att lämna ett drogtest." Haha okej? "Jaså, ser jag ut som en knarkare tycker du? :P" "Ja, litegrann" svarade han skämtsamt.
Hur som helst fick jag skriva på nåt jäkla papper och sen ta nån konstig UFO-mugg och lämna kissprov i och sen fick jag blåsa i en alkomätare, trots att jag 2 minuter innan hade blåst i ett alkolås för att kunna hänga in nyckeln i skåpet.
Jaja, det visade sig iallafall att jag hade cannabis i kroppen. Så nu ska jag få gå på nåt jävla möte och träffa nån människa och prata om mina problem.

HAHA nej men jag skojar med er, jag var helt grön så klart. Har aldrig rört en joint eller något annat drogrelaterat och tänker heller inte göra det.
Inte så konstigt kanske med tanke på att ens pappa har knarkat i 18-19 år av ens liv och en annan närstående i familjen också varit/är nere i det träsket till och från. Sen att ens ex började knarka när man var tillsammans med honom gjorde mig inte heller särskilt mycket mer tolerant med droger. Och en väldigt nära vän trillade också ner i det för några år sen. Så nej tack, jag klarar mig ganska bra utan droger eftersom jag vet vilken smärta man orsakar för sina närstående och hur mycket det kan förstöra en persons liv. Varför skulle jag utsätta mina anhöriga för den smärtan jag själv blivit utsatt för? När jag vet hur ont det gör...

Men man kan ju inte låta bli att undra om någon annan av mina arbetskamrater åkte dit för något, nyfiken som jag är :P Lite skoj vore det ju om dom åkt dit på alkoholtestet, eftersom vi alla blåser i en alkomätare för att kunna låsa upp nyckelskåpet och det tar 30 sekunder att gå genom korridoren till rummet där vi fick blåsa en gång till. Lite paff man lär bli isåfall, ska sätta sig på sin cykel och behöver bara en liten stänkare för att orka och så åker man dit på det.. haha vilket pucko det vore isåfall.

Frågan är ju vad man ska hitta på idag.
Vädret lockar inte precis ut mig, var lite sugen på att ta en promenad runt skogen förut men den tanken sjönk mot marken som en trasig ballong.
Klockan är halv 12 och det ser ut som klockan skulle vara 16-17 eller något.

Har ni något tips på vad man kan hitta på idag?

Jag ska iallafall dricka kaffe och sen ta tag i disken nu,
Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0