- Sing to me -

Onsdag 21 oktober 2009

Jag har lite planer för idag. Måste ta mig iväg till en kopiator för att ta kopior på mina arbetsgivarintyg så att jag kan skicka in dom till Alfa-kassan och få pengar nästa månad. Sedan hade jag planerat att åka till Stadsbiblioteket och snacka med en studievägledare angående Komvux till våren. Måste läsa upp Matte D, Engelska C och Fysik B, inte för att jag vet vad jag vill bli men det kan ju knappast skada. Jag hade tänkt mig att jag bara ska köpa mig en Matte D bok och plugga hemma, eftersom jag läst kursen två gånger (en gång på gymnasiet och sedan en gång på Komvux men jag tröttnade och hoppade av innan sista provet skulle skrivas) så kanske det inte är så jävla svårt, sedan bara göra en prövning och hoppas på det bästa. Det trista är att jag ägde en Matte D bok OCH en "high-tech" miniräknare, men dom försvann hemma hos en kompis av någon konstig anledning......
Kollade på Blocket ifall det fanns någon som som sålde sin gamla mattebok eller en någorlunda bra miniräknare, men fick inte tag i något.
Engelska C bok har jag redan, dock så fattas ett av övningshäftena till den och jag antar att det försvann när jag flyttade hemifrån. Antingen har jag varit ett klantarsel och slängt häftet eller så ligger det i någon kartong i källarförrådet.

Efter att ha blivit klar uppe på stan tänkte jag ta vägen förbi pappas sambo och göra hennes sällskap en stund i ensamheten. Sedan behöver jag handla lite, har varken mjölk eller ägg hemma och det är fan ett måste för att överleva :P

MEN hur fan ska jag få lust till att göra något av det jag hade planerat för den här dagen, när vädret är piss och iskallt, när jag hade tänkt cykla upp på stan. Jag äger ingen regnjacka eller någonting som skyddar mig mot den äckliga luften där ute.. Men jag måste få saker och ting gjorda, så det är väl bara att bita i det sura äpplet och ge sig iväg sen.

Fan vilket urtrist inlägg det blev denna gång, men jag har inget roligare att berätta just nu.
Vi hörs,
Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0