- Road to a Strict Perfection -

Tisdag 20 oktober 2009

Ja, nu när man inte längre kan påstå att man har ett liv kanske man får tillbaka orken och lusten att skriva lite i bloggen. Jag gör ett försök så får vi väl se hur länge det håller den här gången :)
Ja och med att inte ha något liv menas att jag inte längre jobbar heltid på Posten Logistik och inte längre är helt död dagarna i ända, oftast inte iallafall. Att jag ibland är död dagarna i ända trots att jag inte gör ett skit om dagarna har jag ingen bra förklaring till, men det är väl kanske det gamla vanliga sömngångar-syndromet som börjar kicka in igen...
Har egentligen inte ens något att skriva här, vilket också kan vara en anledning till frånvaron av uppdateringar.
Sista veckan på Posten blev jag anställd av StudentConsulting som har försett mig med ytterligare timmar på Posten, som uthyrd mupp med 11 kr mindre i lön för samma slavarbete som jag utfört hela sommaren. Men jag ska inte klaga för jag har ju åtminstone något som kan kallas ett jobb, när dom behöver mig vill säga.

Den här förbannade sommaren har inte kommit med mycket mer än skit för min del, världen har vänts upp-och-ner ett antal gånger och fått slagsida ett par gånger. Inget jag för tillfället vill eller orkar komma med detaljer angående, men det har iallafall varit en enda stor storm i mitt liv. Inget har blivit särskilt mycker bättre, i stort sett sämre om man tänker efter. Enda anledningen till att jag fortfarande står upprätt, efter alla knytnävsslag jag fått i magen, är att jag har blivit stöttad av mina nära och kära. Ja, dom som fortfarande räknas till mina nära och kära alltså.
Så tack Mia, mamma och Kenth för att ni fått upp mig på fötterna igen efter alla krokben jag snubblat över.

Men nu ska jag inte förpesta mitt första inlägg sen flera månader tillbaka med en massa gnäll, eftersom The show must go on.
Fredagen den 30 oktober bär det av till Stockholm för att kliva ombord på Viking Line Cinderella tillsammans med Mia min Mia, mamma och Kenth (dom två sistnämnda endast för att vi surt nog inte har åldern inne riktigt än...)
Det kommer förmodligen bli jävligt kul känner jag på mig, buffé med obegränsad dryck och jag vet av erfarenhet att min mage inte kommer mättas med mat den kvällen... :D
Just för tillfället befinner sig Mia i ett annat land men kommer hem lagom till kryssningen :)

Började förresten läsa Stephanie Meyers "Twilight-böcker" i slutet av september, läste ut alla fyra på 5 dagar och samma dag som jag läste ut den sista började jag om med den första. Lite sjukligt beteende kan man tycka, men jag är en rätt sjuk person innerst inne så det passar mig utmärkt. Ni som inte har läst dom har ju gått miste om en hel del. Tycker dock att någon kunde försöka få Stephanie Meyer att skriva en fortsättning på böckerna, eftersom jag inte har fått nog och förmodligen inte kommer få det heller. ;D

Nej nu tror jag att jag ska ta mig en dusch och sedan blir det att glo klart på Pirates of the Caribbean - dead man's chest.
Vi hörs väl, kan man hoppas.
Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0