- I'm still breaking the rules -

Söndag 25 oktober 2009

Då var det söndag igen och som vanligt har jag knappt hunnit reagera på att det varit helg.
Det går alldeles för fort för att jag ska hinna med i svängarna.

Jobbade i fredags, slapp cykla hem eftersom mamma hade tagit bilen till jobbet och vi slutade samtidigt, så hon skjutsade hem mig och tog med sig Casper hem till dom.
Själv drog jag över till grannen Jonas och "förfestade" tillsammans med honom och två tjejkompisar till honom. Det var tänkt att vi skulle ut på krogen men det blev ändrade planer, två killkompisar till Jonas kom över med öl och en flaska Captain Morgan så festandet hemma hos Jonas fortsatte utan utgång.
Under ett lite ostadigt ögonblick fick jag för mig att jag skulle springa rätt in i hans sängben och mosa en tå - som idag inte längre är hudfärgad utan mer liknar ett övermoget blåbär.
Men trots detta var det en trevlig kväll med gott sällskap och en liten springtur med Jonas rottweiler Elsa, när hon fick upp lukten av en hare och satte fart efter den med mig hängandes i kopplet. 
Fick även visa prov på mina "budbils-muskler" när jag bröt arm med en av Jonas killkompisar och vad han än har för ursäkter så kunde han hur som helst inte rubba min arm ;D ett resultat av att ha burit 10-20 paket på 20-30kg varje dag i 17 veckor.

Igår blev det en lugn lördag utan några särskilda händelser, vilket kan vara skönt när man är krigsskadad efter fredagkvällen.
Och jag tänker ta det lika lugnt idag och måste nästan hålla tummarna på att dom inte ringer från Posten och vill att jag ska jobba imorgon, eftersom jag knappt kan gå för tillfället. Min "blåbärs-tå" behöver nog vila ett par dagar innan den utsätts för spring i trappor och trånga skor.

Nu har jag inget mer att säga så jag säger inget mer för den här gången.
Vi hörs kanske senare,
Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0