- Weekend has come -

Fredag 8 maj 2009

Nu är det äntligen fredag, det ligger 1 liter Cape Heights och 3 Peach Melba på kylning och det är någorlunda fint väder, iallafall än så länge :)
Ikväll blir det utgång med min bästa och Bim, vart det bär av har vi ingen aning om men ut ska vi och vin ska drickas och det ska skrattas och fan vad härligt det är med helg.
Även om jag inte har något jobb just för tillfället så känns det ändå bra när helgen kommer och man kan gå ut och träffa folk på stan. Jag hoppas att vädret håller sig i schack ikväll så vi slipper regnväder och kyla.
Idag vaknade jag i skaplig tid, 9.30 vilket är väldigt tidigt för en arbetslös person som jag :P

Började med att ringa till min bank nu på morgonen och fick sitta i telefonkö.
Blev sedan ombedd att ringa till Nordea istället, där jag också fick sitta i telefonkö med min stackars mobil. Väl framme hos teknisk support på Nordea blir jag återigen ombedd att ringa någon annanstans, till Swedbank igen alltså.
Så jag har blivit omkring skickad hela morgonen på telefonen och inte har jag varken blivit klokare eller rikare av det här, för jag kommer inte få tillbaka pengarna förrän om 5 bankdagar, för pengarna ligger reserverade och kan inte röras. Ja det är ju så man kan bli galen och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, vad fan skulle jag ha gjort om det här var mina sista pengar?
Nej, tummen ner Nordea och Swedbank!

Men, ingen idé att hänga läpp när det är fredag och man har pengar på sparkontot att ta från så länge.
Efter att ha suttit i telefon i närmre en timme stoppade jag in Casper i kattburen och gick ner till parkeringen och mötte Kenth som skulle ta med honom till sommarstugan så han får springa av sig i helgen. Fan vad han har blivit tung nu, från att bara ha vägt 1,5-2kg fram till för 2 veckor sen väger han nog närmre 4 kg nu, inte för att han blivit fet eller något sånt utan muskulös :P Värsta är ju att kattburen blir så tung att bära omkring på, när han till råga på allt aldrig kan sitta still utan springer omkring där inne som en tätting :P




Jag får hålla till godo med den här pöjken så länge, i brist på mänskliga karlar.. :P




Sen kom posten och jag fick 3 brev; Alfa-kassan, äckel Radiotjänst(fitt-TV-avgiften) och från Vägverket.
Har äntligen blivit berättigad Alfa-kassa fick jag veta och det var ju ett glädjande besked : )
TV-avgiften ska betalas nästa månad också, jag har verkligen aldrig på min TV och ska betala 519kr var tredje månad. Jaja, skitsamma :P
Sen fick jag fakturan för fotograferingen på Vägverket för körkortet. Kommer alltså få ett sånt där nytt kort med en liten ruta i som det finns i dom nya, har ju haft ett sånt där stenålders körkort förut :P

Nu sitter jag här med en kopp kaffe, magen skriker men jag tänker inte äta något än för då blir jag så trött och det går icke, för när kaffet är uppdrucket är det dags att städa. Det kommer ju lite folk hit senare och då får man ju skämmas om det ser ut som en krigszon här hemma, nej nej inte ens min mamma får komma in när det ser ut såhär :P

Hoppas eran fredag bjuder på något kul :)
Vi hörs säkert senare,
Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0