- Pokerface -

Tisdag 5 maj 2009

Valborg
Började med att ta cykeln bort till Bring express för att lämna in jobbtelefonen och arbetskläderna, snackade lite med Therese och vi bestämde att hon skulle hämta upp mig efter jobbet.
Sen cyklade jag upp på stan och handlade på bolaget och sen cyklade jag hem.
Vid 15 tiden kom Therese och hämtade mig här hemma, vi åkte till Willy's i Marieberg och handlade lite mat och sen åkte vi hem till henne i Mosås.
Första ölen knäppte vi upp klockan 16 ungefär och vid 18 tiden käkade vi lite mat och sen gjorde vi oss i ordning för kvällen.
När vi var färdiga begav vi oss ett par 100 meter bort till förfesten som hölls hemma hos Therese kompis Hanna.
Där blev det grillning, drickande och massa annat trevligt. Framåt 22-23 tiden tog vi en taxi in till stan och tanken var att gå till Frimis, men det fanns ju inte en chans att vi tänkte stå i den kön och slösa bort en massa tid.
Så vi drog till Pitcher's istället och fortsatte vårt Valborgsfirande på uteserveringen med öl och trevligt sällskap.
Årets Valborg blev ju sjukt mycket bättre än förra året iallafall, jag är nöjd och sen är det alltid kul att träffa lite nytt folk.
Skulle inte banga på att festa med dom fler gånger : )

     
Jag har aldrig varit mycket för cider och alkoläsk, men jag har hittat något som slår alla cidersorter jag någonsin smakat hittills. Jag blev så jävla sur när den inte fanns att köpa på bolaget inför Valborg så jag fick köpa Gravendals Jordgubbscider som smakar konserveringsmedel och socker... nej, Peach Melba ska det va' annars får det fan va'

Efter Valborg var mina stackars pengar slut så resten av helgen blev lugn ute i stugan och det är ju inte fy skam med strålande sol och det är även helt gratis :P
På lördagen åkte jag, mamma och Kenth upp till Ställberg(10mil från Örebro) med en släpkärra full med ved till morfar. Det blev jag som fick köra eftersom jag en gång råkade säga "Vafan ska jag med körkort till när jag aldrig får köra bil?" och det argumentet använder mamma jämt mot mig när hon inte orkar köra bil :P

På söndagen kom jag och Casper hem till Varberga igen och först kom pappa förbi på en fika. Sen ringde jag Mia min Mia och hon kom också över på en fika, men den fikan ledde till att tömma mitt kylskåp på vin, öl och cider som fanns kvar efter helgen. Vid 1 tiden på natten var Mias cigaretter slut så vi tog min cykel och drog till Statoil i Västhaga, där vi även köpte ett sexpack Norrlands Guld, fyfan vad jag hatar den ölen.. men det gick ner ändå.
När vi kom hem igen plockade vi fram en kortlek och satte igång att spela Poker, som jag hade en jävla tur i just den kvällen för jag vann båda omgångarna. När vi sen gick över till att spela Skitgubbe var det Mias tur att vinna istället :P
När klockan var 4.30 stekte jag ägg och vi käkade äggmackor, sen gick Mia hem vid 5-5.30.
Jag själv kunde inte somna direkt utan låg och läste till typ halv 7.
Sen var det bara att kliva upp vid 11 igen för att ta cykeln hem till pappa. Vi cyklade upp på stan och gick till NajzPrajz och köpte en biljett till Metallsvenskan som är på Conventum arena på lördag. Jag kommer bli döv men det får jag väl bjuda på, det blir säkert skoj också :P

Idag är vädret verkligen inte på min sida och när jag vaknade förut ville jag bara dra täcket över huvudet och somna om.
Jag ser nu att det har spruckit upp lite och solen nästan tittar fram, så jag kanske slipper vara deppig och tråkig hela den här dagen.

Hur har eran Valborg och helg varit då? : )
Ciao!

What's your opinion?
Postat av: linus

fina bilder ^^ :P

2009-05-06 @ 16:20:05
URL: http://liinusagren.blogg.se/

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0