- Dust yourself off and try again -

Måndag 18 maj 2009

Vilket underbart väder vi har haft den här helgen.
Började helgen med att jag åkte hem till mamma och Kent med Casper på fredagen, fick sedan låna deras bil för att åka till Marieberg eftersom jag var i akut behov av ett par nya skor.
Hittade ett par jättesöta skor och även ett linne på Marieberg. Köpte även en ny foundation eftersom min börjar tryta och det är ju bättre att ha en på lager än att upptäcka en dag att den är helt slut och vara tvungen att ge sig ut och skrämma livet ur folk med min face :P
När jag kom hem till mamma igen var det bara att ta sig en dusch och sen göra sig i ordning för kvällen.
Skulle möta upp Therese i Örnsro för att ha lite förfest hemma hos hennes kusin som fyllde 18år.
Cyklade dit, sprang upp en stund till pappa för att låna hans laddare eftersom jag mitt smartskaft hade glömt min hemma, sen gick jag och mötte Therese och gick hem till hennes kusin. Där blev vi bjudna på vanlig tårta och smörgåstårta och öl och jag vet inte allt, var helt proppmätt när jag var färdig iallafall.
Sen var det lite singstar och guitar hero som gällde under ett intensivt vinpimplande.
Therese kusin och hennes kompisar ville gå till Klaras men jag kände verkligen inte för det, så jag och Therese drog till Pitcher's istället, där det var mycket trevligare än det någonsin kan bli på Klaras där man bara tappar bort sina vänner och gör av med massa pengar på inträde och skit.
På Pitcher's träffade vi Hanna G och efter ett tag joinade även Maja oss vid vårt bord, blev bjuden på shot av Maja i baren som jag självklart kommer bjuda igen när plånboken är fetare än vad den är för närvarande :)
Det blev en riktigt trevlig och lyckad kväll tills jag skulle hem till mamma med min cykel, skulle över en järnväg borta vid ÖoB och emellan en sån där jävla labyrint av staket som sitter lite varstans där för att man inte ska kunna cykla över spåret. Det är förbannat trångt där och efter att ha fått i sig 1,5 l vin och massa öl så blir det ju genast ännu svårare.
Hursomhelst så fick jag på något vänster min cykel över mig när jag skulle krångla mig igenom den där labyrinten och jag kunde inte hitta tillräckligt med energi för att få bort min tunga cykel och resa mig upp. Ringde mamma och väckte henne eftersom jag tyckte att hon kunde klä på sig och komma och hjälpa mig upp, men tji fick jag.. det enda hon svarade när jag sa "Mamma, jag har ramlat" var "Jaha, men res dig upp och kom hem då..."
Haha jag lyckades ta mig därifrån och kom äntligen i säng framåt halv 3.

Blev väckt av mamma vid 9 på lördagmorgonen och just då hade jag nog hellre aldrig vaknat alls men jag gick upp, eftersom jag skulle bli hämtad av pappa vid 10.30. Vi skulle till Eskilstuna djurpark med hans sambo Anne-lie och hennes son Andreas.
Hade ont överallt efter den där lilla markinspektionen under natten men mådde rätt bra ändå.
Vi hade underbart väder hela dagen och gick omkring och tittade på en massa djur och för Andreas skull köpte jag även ett åkband till karusellerna där så att han skulle ha någon att åka med, så vi åkte massa karuseller och körde radiobilar också. Det blev en lyckad utflykt och när vi skulle därifrån var klockan så mycket att jag lugnt kunde avlasta pappa och köra hem.

Tog massor med bilder men orkar inte lägga upp alla och jag tror inte det är speciellt intressant för er heller.

Trött och seg i huvudet var jag när jag kom hem till mamma och Kent igen så det blev ingenting annat än att glo på Eurovision song contest på kvällen.

Igår tog vi med oss Casper och åkte ut till stugan så att han fick springa av sig lite och trots att vi bara var därute i ca. 2 timmar hann han fånga en sork, min lilla jägare.
Sen åkte vi till Varberga och lämnade av Casper hemma för att sedan bege oss till Marieberg och inhandla present till min brorsas flickvän som fyllde år i fredags.
Sen blev det fika i Hallsberg och sen fick jag äntligen komma hem och varva ner.

Har varit en intensiv men mycket lyckad helg :)
Idag är det bara 2 veckor kvar tills jag sitter i en gul Postbil och ska lära mig hur min tur fungerar, bien bien.

Vi kanske hörs igen senare,
Ciao!

What's your opinion?
Postat av: Mmmaja

ser fram emot shoten! :)

2009-05-19 @ 00:29:26
URL: http://pappabiff.blogg.se/
Postat av: clabbe

Va söt du va på bilden :D



Men hörrudu, tycker gott du kan ta bort blockeringen på mig på msn? Eller förklara varför du blockat mig? =(

2009-05-21 @ 02:00:22

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0