- Förlåt -

Lördag 28 mars 2009

Idag fyller jag 21 år, usch vad åren börjar rulla på. Men än är man väl ung antar jag, fast inte länge till.

Eftersom jag inte har någon vidare skrivlust och inte har haft på väldigt länge, får det bli en lista födelsedagen till ära;

Lovar du att vara ärlig? Jadå!
Du heter: Rebecka
Smeknamn: Becka, Bex, Becko-witch(mamma som kallar mig när jag är arg) etc. men jag föredrar Rebecka framför allt.
Låt som när du är ledsen sörjer till? Toni Braxton - Unbreak my heart
Beroende av:  Snus
Vem behöver du mest just nu? Mina nära och kära, jag behöver dom hela tiden
Vad tror folk om dig? Jag vet inte, att jag är dryg förmodligen.
Stämmer det? Nej, inte det minsta (om jag inte har anledning till det)
Vad får du oftast komplimanger för? Komplimanger? Vad fan är det? :P
Vad säger du för att imponera på någon? Hehe jag försöker inte imponera på folk, tycker dom inte om mig för den jag är så är det deras förlust ;P
Hur imponerar man på dig? Genom att vara en bra vän, ha humor och litegrann innanför pannbenet. Urblåsta personer har jag inget tålamod till.
Brukar du skratta för dig själv? Hehe ja det händer, ganska ofta när jag tänker efter :P
Vad står det i ditt senast inkomna SMS? "Ja gör det"
Vilken är din favoritmålning: En teckning som jag gjorde när jag var 3,5år som jag har inramad och uppe på väggen : )
Var bor du? I Varberga
Trivs du där: Ja, har inget att klaga på. Lite långt från stan men man får det man betalar för :P
Sprit, cider, vin eller öl: Fråga någon som känner mig bra; Jag dricker ALLT! :P
Brukar du bli för full: Det går nog jämnt ut antar jag :P
Vad har du för mobil operatör: Tele2
Är du allergisk mot något: Frågar ni en läkare så har jag glutenintolerans, men enligt mig så är jag bara lite småkänslig mot min hund och damm. :P
Har du haft sex idag: Nepp :(
Nästa mål i ditt liv: Få ett heltidsjobb, vad fan det än är!
Hur svarar du i mobilen: Aa hallå... eller typ; Ja, det är Rebecka (om jag ska låta "seriös")
Vem ringde du senast? Mamma
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att mamma och resten av gänget kommer imorgon och förväntar sig en god smörgåstårta :P hårda bud med andra ord :P
Antal timmar sömn inatt:  7 timmar eller något sånt
Sov du ensam: Om man räknar bort Casper som låg och sov på mig så var jag själv :P
Tycker du om din pappa: Ja, jag älskar min pappa : )
Brukar du komma i tid: Jag är alltid för tidig. Har något fel tror jag, måste vara på plats tidigare än vad jag ska, bara för att... :P
När mår du bra: När saker går som jag vill och när mina nära mår bra : )
När blev du fotad senast: I tisdags tror jag, innan jag skulle till Satin
Hur känner du dig nu: Jag är rätt seg och jävligt hungrig, men jag är för slö för att fixa nån mat :P
Vanligaste färg på dina kläder: Det är nog svart antar jag :P
Vad tycker du om fötter: Jag har ingen direkt åsikt om fötter, alla är ju olika så det beror ju på
Är du smart: Jag föddes smart men jag vet inte om jag har så mycket av det smarta kvar i mig ;P
Var du aktiv i skolan: Hahah, innan jag insåg att skolan var urtrist så var jag väl rätt aktiv, men sen halvsov jag genom skoldagarna :P
Vad saknar du: Självdisciplin och pengar :P
Hade du en bra kväll igår: Hmm, igår kväll jobbade jag och sen fixade jag här hemma... den var väl okej antar jag :P
Favorit dryck på morgonen: Jag dricker ingenting på morgonen :P
Rakar du benen: Nej, jag har världens djungel på benen! Jo det är väl klart jag rakar benen :P
När brukar du oftast gå och lägga dig: Runt 1 tiden :P
Är du blyg? Nej, det kan jag inte påstå tror jag. :P
Sysslar du med någon idrott: Jag cyklar varje dag, det tycker jag räcker för tillfället ;P
Vill du hellre ha mail än brev: Jag tycker inte det spelar någon roll, jag får varken det ena eller det andra speciellt ofta.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja det skulle nog kunna hända.
Har du spytt offentligt: Det har jag säkert gjort någon gång, men det var nog när jag var liten :P
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Jag skulle förmodligen ägna mig åt att känna efter hur det känns att ha en kuk hela dagen, förmodligen. Och även ägna tiden åt att vara ett sånt där svin som bara killar kan vara ;D
Är du nöjd med ditt liv: Det går på autopilot för tillfället, jag är rätt kluven i den frågan.
Är du bortskämd: Nej det är jag inte. 
Vad gör du i morgon: Imorgon, som blir idag eftersom det är natten till lördag; ja då är det födelsedagsfika med hela familjen på dagen och sen är det fest på kvällen :D
Vad är det värsta du vet? Slemmiga saker... listan är lååång lååång men jag orkar inte ta upp allt :P
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? 100-200kr kanske, beror på :P
Vad behöver du just nu? Peengar, men först behöver jag väl sova :P
Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Astrid Lindgren var en bra förebild :P
Vad längtar du till? Till imorgon när mina nära och kära kommer hit, ska bli riktigt mysigt : ) - sen får ju sommarn gärna komma snart också :P
Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja
Vad använder du för shampoo? Allt möjligt, hela badkarskanten är fylld med flaskor :P
Vad är det finaste du fått? Livet, haha :P nej men jag har fått mycket fint, vänskap och kärlek tycker jag är viktigare än saker.
En speciell dag du minns: Oj, har så många speciella dagar som jag ser tillbaka på nästan varje dag, skulle inte kunna välja en.
Hur gammal är du: Jag fyller 21 år idag : )
Tycker du om någon just nu: Jag tycker om många hela tiden, men om frågan syftar på någon kille så är svaret Nej.
Om fem månader: Har jag ett heltidsjobb och stabil ekonomi, sen har jag pengar sparade så jag kan åka utomlands : )
Du samlar på: Örhängen, sjalar, kaffemuggar och damm ;P
Gröna eller röda äppeln: Mörkgröna äpplen
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Mia min Mia eller mamma 
Gillar du golf: Nej fyfan!
Vilken tid gick du upp idag: 09:00, fyfan vad det snöade då!
Har du sovit i din egna säng inatt: Japp
Har du strumpor på dig nu: Ja.
Vad ska du göra ikväll: Ha fest och förhoppningsvis mycket trevligt : )
Är det okej att gråta:  Ja, självklart
När grät du senast: Förra helgen tror jag
Laddar du ner musik och film från Internet: Gör du det?
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Oj, jag skulle nog göra en hel del som jag inte kan göra idag :P
Bär du glasögon eller linser: Inget av det :P
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej, bryr mig inte det minsta :P
När går du upp ur sängen en helgmorgon: 10-11 ungefär
Har du piercing: Yes
Vill du gifta dig: Nej, jag tror inte det
Vill du ha barn: Ja absolut
Solar du ofta: På sommaren om det är sol : )
Är du bra på att laga mat: Jag har nog ärvt en del av min mammas matlagningskunskaper, verkar det som :P så att ja ganska bra :P
Gillar du att dansa: Väldigt mycket :D
Är du flygrädd: Nej
Hur vig är du: Tänk frysbox :P
Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten!
Vilken är din favoritglass: GB Carte d'Or Crema di Mascarpone :P
Tror du på ett liv efter döden: Jag har inte funderat så mycket på det
Tycker du om sushi: Har aldrig smakat, jag tycker inte om fisk.
Vad äter du helst när du ser på film: Godis eller popcorn :P
Bor dina föräldrar tillsammans: Nej
Har du tandläkarskräck: Nej, inte mot själva tandläkaren, men mot priserna har jag skräck :P
Är du morgon- eller kvällsmänniska:
Kvällsmänniska, utan tvekan :P
Vilken ögonfärg har du: Typ grönblå-grå :P det är lite olika.
Har du någon gång gråtit dej till sömns: Japp
Biter du på naglarna: När jag är orolig eller nervös så..
Röker du: Nej!
Senaste låt du hörde: Can't fight the feeling - Celine Dion.. skön låt :P
Vad gör du på helgerna: Jag njuter av livet på olika sätt, det är skönt med helg : )

Idag gjorde jag en smörgåstårta för första gången i hela mitt liv, den blev asgod och smakade typ som min mammas : ) är så stolt så :P
 Vin blir det ikväll : )
Vi hörs,
Ciao!


What's your opinion?
Postat av: sarina

Grattis i efterskott!! hoppas du hade en underbar dag! =D

2009-03-31 @ 22:10:21

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0