- Trying to find my way back home -

Torsdag 30 juli 2009

Fan nu blev det ett litet hål mellan uppdateringarna igen, dåligt av mig tycker jag.
Men nu är jag här och tänkte berätta det som hänt i stora drag.
Inte så att det har hänt så speciellt mycket egentligen, jobbet har rullat på som vanligt och det går bra.
I fredags cyklade jag en jävla lång tur måste jag säga, cyklade först mina 8km till jobbet och sen cyklade jag samma 8km hem. Sen fixade jag lite och bytte om ganska snabbt här hemma och sen tog jag cykeln och cyklade 12km ut till stugan. Så med andra ord cyklade jag nästan 3 mil i fredags, det borde jag fan få medalj och applåder för hörrni :P
Och det sjuka var att jag trodde jag skulle vara helt död när jag kom fram till stugan, kasta mig ner på gräsmattan och dö rakt upp och ner. Men nej, jag var knappt trött eller svettig, trots att jag cyklade i 180 också.
Det har man väl alla cykelturerna jag gjort på sistone att tacka för antar jag : )

Casper den lilla jäkeln fångade två ekorrar i helgen, det blev jag inte ett dugg glad över, fan han kan ju hålla sig till att ta äckliga djur som typ ormar och sorkar men kan väl låta bli småfåglar och ekorrar, ja söta djur kan han låta bli. Den där katten är en riktig lustmördare, kan fånga 5-6 byten på 2 dagar med äter inte något han fångar. Han leker allt till döds och ibland leker han bara med dom och sen dödar han dom inte ens, utan lämnar dom skadade... ja jävla katt säger jag bara.

Imorgon ska jag och Mia åka ut till vår sommarstuga och vara hundvakter. Vi ska äta tacos och dricka vin och ha jävligt mysigt, förhoppningsvis så ösregnar det väl inte hela jävla fredagen får jag hoppas, så man slipper sitta instängd hela kvällen. Fan det var jäävligt längesen vi var ute i stugan nu, jag och Mia. Inte sen slutet av maj förra året och det är fan rekord länge för att vara vi. Vi hade som tradition att åka ut dit och kolla på skräckfilm efter skräckfilm tills vi inte ens vågade gå ut och kissa, livrädda kunde vi ligga där och bara vänta på ljudet av att någon går upp för trappan till verandan... knarrande, smygande steg och sen se skuggor längs väggarna på verandan.. Ja vi var ju ute efter att skrämma upp oss själva så vi fick väl skylla oss själva sen när vi låg där och lyssnade ut i natten.
Det värsta var väl den gången när vi hade sett klart på sista skräckfilmen och motvilligt släckt lampan för att sova och plötsligt flyger Sapply(hunden) upp och börjar råskälla på något han hör utifrån. FYFAN, vi höll på att pissa ner oss av skräck den gången, jävla hund vad han skrämde oss. Jag sprang upp och hämtade klyvyxan och la den på golvet och sen låg vi bara där och väntade på att bli attackerade av Morty(en mördar-trädocka ur en film vid namn "The Fear")eller någon annan otäck jävel och till slut somnade vi väl av ren utmattning.

Jaja men nu kommer vi ha vin i kroppen och kommer inte bry oss ett dugg ifall det skulle komma någon, vi skulle väl bara bjuda in denna någon på ett glas vin och sen skulle det väl vara fritt fram för "någon" att göra vad han/hon vill haha.

  
På tal om stugan så har vi kommit såhär långt med bastubygget. Det börjar likna något nu iallafall : )

Här står jag och målar ytterpanel, som vi nu har fått upp lite av också.

Fick ju även lönen i fredags och efter en noggrann titt i lönespecen visade det sig att jag fått 19 timmar för lite betalt, vilket jag självklart har sagt till om. Rätt ska ju vara rätt :D

Beställde hem lite grejer från CDON.com i tisdags också; "Pirates of the caribbean 1,2&3" och sen "Om jag kunde drömma" och "När jag hör din röst" av Stephenie Meyer. Jag har inte läst dom böckerna än och ja jag vet att jag är sen i reaktionen ibland och att alla förmodligen har läst dom förutom jag. Men ska jag berätta en sak? Jag hade inte sett Pirates of the Caribbean alls förrän för ca. 3 veckor sedan. Det kan man kalla sent i utvecklingen, men jag trodde faktiskt inte att det var några filmer i min smak, men i brist på annat så kollade jag iallafall på första filmen för 3 veckor sen och efter det var jag ju tvungen att se dom andra två också, såklart.
Fick hem Pirates- filmerna idag i brevlådan, underbart med lite påfyllnad i mitt otroligt tomma filmförråd. Man får köpa in lite filmer när man väl har råd, lite åt gången så blir det väl till slut en fin liten samling.
Böckerna kommer förhoppningsvis imorgon. Haha vore ju lite roligt om dom kom som Postpaket och jag fick det paketet i min bur på jobbet ;D eftersom jag kör på väster och jag bor på väster så vore det ju inte helt omöjligt faktiskt.

Nej nu ska jag sluta skriva en massa nonsens och istället kolla klart på "I love you, man".

Förresten, Grattis till min älskade morfar som fyllde 78år i tisdags!

Vi hörs,
Ciao!

What's your opinion?
Postat av: Mia

jävlar vad kul vi ska ha, längtar tills imorrn har ju inte supit på fan typ 30-40 timmar nu ;D



funderar på att ta med mig en liten upplaga med vapen också! fast kanske kan bli farligt efter ett par glas och vi börjar skjuta hejvilt ut mot skogen

när vi tror oss höra mördare och älgar :D

Peace.

2009-07-30 @ 21:06:26
Postat av: Rebecka

Haha, det var jävligt mysigt gumman :) får vi göra om, men gärna med lite bättre väder eftersom det sög. På fredag blir det Baj(s)a Päron för hela slanten, glöm inte det ;D

2009-08-05 @ 20:54:06
URL: http://onachampagnehigh.blogg.se/

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0