- Sing with me -

Måndag 20 juli 2009

Nu var det år och dagar sedan jag skrev här, eller iallafall månader sedan.
Sitter hemma hos mamma för tillfället, jobbar egentligen men är klar för stunden och har ca. 1 timmes väntan innan jag ska köra igång igen och sedan slutar jag vid 16.
Har ju tagit mig till jobbet cyklandes sedan 2 juni och min kära gamla cykel är inte vad vid att bli använd så mycket som den blivit nu på sistone, så jag fick lämna in den på lite service vid en cykelaffär. Så jag måste sno mammas cykel och kasta in den bak i skåpet sen så att jag kan ta mig hem och till jobbet imorgon.
Hoppas cykeln blir bra, inte så skoj att behöva trampa 3 varv i luften innan man kommer iväg med cykeln och inte heller så skoj att behöva trampa bakåt flera varv innan bromsen tar.
Den är ju från 50-talet så jag får väl ha överseende med att den inte är som ny längre :P

I övrigt så har jag väl ungefär 7 veckor kvar att jobba, känns lite trist att det inte forsätter sen utan att man är tillbaka på ruta ett igen...
Trivs iallafall hur bra som helst på Posten och med arbetskamraterna, hittills den bästa arbetsplats jag varit på : )

I fredags var jag ute med Mia och Therese på Pitcher's, jag och Mia började dock kvällen hemma hos mig där jag hade gjort det lite mysigt genom att öppna dörren till min franska balkong på vid gavel och sen ställt ett bord precis innanför, med två stolar. Närmre än så kommer jag nog inte med att sitta på balkongen i min lägenhet, för tillfället. Men jag tyckte det var mysigt och det tyckte Mia också, som kunde röka vid bordet för en gångs skull :P

På lördagen åkte jag ut till sommarstugan och hjälpte till med den blivande bastun och dasset som nu faktiskt har väggar och tak, dörr och nästan alla fönster färdiga.
Igår målade jag väggarna inne i blivande dasset med vit bets, och av någon anledning blev jag tydligen sugen på att slinga håret med vita slingor samtidigt, för när jag skulle sätta upp håret i morse var det stripor av vit färg på en massa ställen i mitt vanligen mörkbrun-röda hår.
Det löser sig nog :P

Nu ska jag kika runt lite på nätet innan plikten kallar och det bär iväg i min gula 7a.
Lovar att uppdatera snart igen!

Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0