- Stekt katt -

Jag har äntligen fått lite sömn, är inte alls på lika negativt humör som förut. Somnade runt 14.30 och sov till 19.30, hur skönt som helst att få sova. När jag väl vaknade var jag hungrig som en varg så jag plockade fram kyckling och grejer ur frysen och lagade lite mat. Det blev grillade kycklingvingar med barbecuekrydda, pommes och gräddfil blandat med grillkrydda till, mycket gott!
Hur som helst, när jag sitter i soffan och äter samtidigt som jag tittar på Simpsons, ser jag i ögonvrån att Casper hoppar upp på diskbänken och innan jag hinner reagera har han satt framtassarna på den kokheta plattan som jag nyss använde. Han flög säkert 1 m upp i luften och rusade iväg, stackars lilla gubben brände tassarna :(
Jag försökte spola iskallt vatten på dom så gott jag kunde, det gick en stund innan han fick krupp och slet sig loss. Jag har försökt se om det blev några brännskador, trampdynorna är liite röda men jag kan inte se några bubblor eller något i skinnet. Men han verkar lite däven, vilket jag kan förstå eftersom han förmodligen fick sitt livs chock och han har förmodligen aldrig fått känna sån smärta förut. Jag har iallafall aldrig gjort honom illa eller sett honom göra sig illa, så det var nog något nytt för honom.
Ska se senare så det inte har blivit värre i tassarna på honom, då får man väl ringa en veterinär imorgon och fråga om råd.
En sak är iallafall ganska säker, han lär ju inte gå på spisen något mer.
 Mitt sårade lilla hjärta och jag.
Nu ska jag fortsätta sitta här och häcka, utvilad och på mycket bättre humör jämfört med förut : )
Bara lite jobbigt att lagom till att jag är utvilad så börjar alla andra krypa ner i sängen för att sova, men så kan det vara ibland :P
Vi hörs,
Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0