- No sleep today -

Nu har jag kommit hem efter att ha uträttat mina ärenden för denna gång.
Efter att fortfarande inte ha sovit en sekund på hela natten hoppade jag in i duschen och sen åkte jag naken till bilverkstan klockan 8... nejdå, jag klädde såklart på mig innan jag åkte. Lämnade in bilen och gick sedan hem till mamma, provade ringa Alfa-kassan men dom öppnade inte kundtjänsten förrän klockan 9 så jag satte mig och skrev färdigt min jobbansökan till Poståkeriet.
Klockan 9 ringde jag Alfa-kassan och trots att jag var ute i exakt tid så hamnade jag på köplats 35, satt i kö i ca. 20 min innan jag kom fram och vad får jag då höra? Jo, jag får höra att min ansökan inte har kommit fram!(?) Jag la på brevet med min ansökan och allt det andra som skulle skickas 2dagar innan nyårsafton, med andra ord för 23 dagar sedan och Alfa-kassan har inte fått mitt brev? Jag och säkert dom flesta av er vet att det tar MAX 2 arbetsdagar för posten att transporteras från nordligaste till den sydligaste spetsen av vårt land, så HUR kan mitt brev då inte ha kommit fram efter 3 veckor?! Riktigt jävla skitsnack om jag får säga min mening, hon som jag pratade med tvivlade på att jag skrivit rätt adress. Men herregud jag är väl inte efterbliven, självklart kollade jag upp till vilken adress man skickar sin ansökan och självklart dubbelkollade jag så att jag skrivit rätt adress och satte på ett frimärke innan jag postade brevet. 
Hennes svar var bara; Nej tyvärr, din ansökan har inte kommit fram så du får skicka en ny, tack och hej.

Då ska jag alltså behöva gå till den där bitterf*ttan som är löneansvarig och fråga efter ett arbetsgivarintyg igen och sen börja om hela proceduren och sedan vänta i 100 år innan dom ens har tid att kolla på min ansökan. Jag behöver pengar nu, NU! Jag har gjort exakt ALLT som man ska göra för att få ersättning, jag har under en 12 månadersperiod kommit upp i minst 80timmar i minst 6 månader och jag har skickat alla andra papper som ska skickas och då har plötsligt postgången slutat fungera? Nej jag tror inte det.
Och vad händer då med alla kassakort som jag har postat till dom då? Där adressen redan står skriven. Har jag suttit och skickat dom förgäves? Jag fattar ingenting, jag orkar fan inte ens bli förvånad längre.
Skulle inte förvåna mig om socialen har lagts ner också nu när jag måste ansöka om försörjningsstöd.

Skitsamma. När jag pratat klart med den otroligt trevliga(läs det med ett ironiskt tonfall) personen på alfa-kassan, försökte jag vila lite på soffan. Men jag hann inte långt förrän telefonen ringde, gjorde ett nytt försök efter avslutat samtal men telefonen ringde igen och då var det från verkstan och dom sa att bilen var färdig, var det bara att kliva upp och gå iväg för att hämta bilen, på vägen till bilverkstan halkar jag på isen,trillar omkull och slår i höften.
Sedan när jag åker hemåt efter att fortfarande inte ha sovit någonting så svänger jag in vid ICA för att handla lite. Köpte bland annat en burk tonfisk, som jag tappar i marken utanför affären och som går sönder.
Påväg från bilen och hem, halkar jag än en gång på isen men jag lyckas låta bli att göra mig illa iallafall.
Jag säger bara en sak; Det är verkligen inte min dag idag!
Och jag vet inte om jag vågar gå och lägga mig, även om jag är så trött att jag inte ens kan stava ordentligt, för jag vill inte vakna ikväll och hela dagen är förstörd.
Och usch vilket äckligt negativt, gnälligt och jobbigt inlägg detta också blev men det känns som något jobbar emot mig idag, jag ber om ursäkt för detta. Jag orkar inte låtsas idag.
Åhh, ge mig styrka!

Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0