- Voffor blev det kväller? -

Tisdag 10 februari 2009

Nu har jag legat sjuk i en vecka, usch. Är inte van vid att vara sjuk längre, det var längesen jag var såhär sjuk, eller sjuk överhuvudtaget. Har åkt på nån influensa eller något, legat i feber i flera dagar och nu är jag bottenförkyld och håller på att hosta sönder lungorna tror jag, inte skoj alls..
Sitter och väntar på att klockan ska bli 7.30 så jag kan ringa till veterinären och boka en tid där. Jag ska nämligen vara jävligt elak mot min älskade lilla Casper och boka en tid för kastrering på fredag(helst). Hans jingjang bollar ska skäras bort, stackars liten. Ja, jingjang kallar vi dom för att hans pung är delad exakt på mitten, 50/50 svart/vitt. Ser ascoolt ut, men det lär väl också försvinna när dom kastrerar honom. Men usch vad det gör ont i mig när jag tänker på hur elak jag egentligen är som berövar honom chansen att få ungar, även om jag inte skulle låta honom para sig med en hona iallafall. Men jag vet ju att jag måste om han ska kunna vara ute i sommarstugan i vår och i sommar, är han inte kastrerad kommer han ju dra som en avlöning och leta upp första bästa katthona och sätta på henne, tyvärr. Så därför måste han ju vara kastrerad så han inte sticker och inte kommer tillbaka när man väl släpper ut honom.
Annars är väl allt som vanligt, inget jobb i sikte än så länge iallafall. Nästa vecka börjar jag tydligen på nåt jobbcentrum, ifall inte Alfa-kassan hinner höra av sig och berätta att jag ska få pengar... jaja, det ordnar sig väl med det där.

Nu ska jag ringa veterinären, vi hörs.
Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0