- Jaha, så vi är redan anställda? -

Torsdag 23 april 2009

Klockan är som vanligt natt och här sitter jag och kan inte sova.
Har efter många om och men äntligen blivit utvilad efter den här helgen som var allt annat än händelselös.
Fredagen blev det som sagt vin, medan jag väntade på Mia och Bim ringde Frida och hörde om hon kunde komma över, vilket hon självklart kunde göra.
Hon drack kaffe och jag drack vin i väntan på tjejerna som skulle dyka upp. Till slut när vi hade fått i oss det vi behövde för att bli riktigt avslappnade men ändå kunna gå rakt och komma in på krogen, åkte vi med Frida upp på stan utan något riktigt mål. Så småningom hamnade vi hursomhelst på Pitcher's och satt där ett par timmar och drack.
Jag var inte på sånt jävla partyhumör som jag kanske hade velat vara utan var rätt så slut den kvällen, så vi blev inte långvariga ute på Örebro citys gator.
Jag och Frida åkte hem till henne och sov, medan Mia försvann någon helt annanstans där det tydligen vankades både kalla och varma bubblor (bubbelpool och alkohol), men som jag inte var det minsta sugen på.
Det var en trevlig kväll iallafall, trots att den inte varade så länge :)

Lördagen inleddes med att jag och Frida åkte ut till min sommarstuga där min mormor och morfar var och hälsade på. Vi blev bjudna på god frukost; grillade kycklingspett, pommes, bearnaise sås och grönsaker. Ingen dålig frukost må jag säga : )
På kvällen vankades det fest "långt åt helvete ut i skogen mot Pålsboda" (för att citera Fridas förklaring kvällen innan vart denna fest nu skulle utspela sig), festen var i själva verket i Gossebo. Vi tog oss dit med Fridas bil och hade övernattningsgrejer med oss, när vi kom dit var festen redan i full gång och det var en massa folk där. Till min lättnad verkade alla även vara trevliga också, vilket inte är helt fel när man kommer till en fest där alla förutom vi redan har börjat festa och umgås. Festen visade sig bjuda på allt möjligt från svinstark bål till bastu och till otroliga sår på knäna(vilket jag inte tänker berätta några detaljer kring).
Jag hade en skitskoj kväll iallafall, det blev kanske lite mycket alkohol som slank ner i magen men jag säger som jag brukar säga; det bjuder jag på... även om det finns en del jag inte vet om jag kan bjuda på eller ej, förhoppningsvis löser det sig.


(Gammal bild)
Färgade håret natten till igår, soft black hette färgen och jag hade noga förvissat mig om att det inte fanns en gnutta blått i den här färgen, för inte fan har jag lust att bli blåhårig igen. När jag hade smetat i kräm i halva håret såg jag att jag var blå-lila i skallen! Trots att jag blev helt förstörd när jag såg det var jag ju tvungen att ha i resten av krämen i håret, kan ju inte gå runt med halva håret blått och halva brun-utväxt-svart färgat. Till min lättnad så blev håret faktiskt inte blått utan det är kolsvart och jag är nöjd och glad : )
Nu får vi bara se hur länge det håller, för färgningen var rätt billig och jag har inte så stor tillit för billiga hårfärgningar.
Närmre sommaren ska jag nog färga håret lite ljusare och kanske slänga i några slingor också.

Så, till det viktigaste. Jag berättade ju att jag hade varit på anställningsintervju på Posten förra veckan. På måndagen ringde dom därifrån och sa att jag blivit tilldelad en tjänst där i sommar för att köra paketbil. Fyfan vad glad jag blev, nu är min sommar räddad iallafall och jag får göra det jag gör bäst, köra budbil.
Var där idag och gick igenom arbetstider och turer etc. och som det ser ut nu ska jag jobba 1 juni till 16 augusti. Förhoppningsvis blir det förlängt, jag håller alla tummar jag äger och hoppas ni kan göra det också för min skull :)
Lönen är ju inget att fnysa åt heller, inte om man jämför med hurdana löner jag fått under mitt tidigare arbetsliv ;D

Jahapp, då var det här avklarat.. vad ska jag göra nu då?
Det blir väl en film som vanligt antar jag :)

Godnatt gott folk, vi hörs!
Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0