- Äntligen -

Måndag 27 april 2009

Vilket underbart väder det har varit i helgen, jag och Casper åkte ut med mamma och Kent till sommarstugan i torsdags eftersom mamma var ledig på fredagen. Har fått lite färg trots att jag inte varit speciellt mycket i solen, som stekt som sjutton i helgen. Casper det lilla odjuret har fångat stora äckliga sorkar och kopparormar och massa andra snuskiga djur i helgen :P
Har inte haft några pengar så det har blivit en lugn helg.

Jag har gått runt och funderat på en sak väldigt länge, ja i flera år men jag har aldrig riktigt tagit tag i saken, dels för att jag inte har orkat och dels för att min mamma har avrått mig. Jag har ju haft min pappas efternamn i hela mitt liv, Nilsson alltså och det är av den anledningen att min mamma inte tycker jag ska ha hennes efternamn eftersom det är både svårt att uttala för andra och för att det är svårt att stava.
Min mamma är från Finland och heter Vuolukka i efternamn, hon har två syskon men ingen av dem har kvar Vuolukka som efternamn och utöver min mamma är det bara mormor och morfar här i Sverige som heter så.
Om många många år när min mamma inte längre finns så har ju namnet dött ut här i Sverige och jag har ingen koll på hur många släktingar i Finland det finns som heter Vuolukka, som är ett släktnamn och inga utomstående heter det.
För att komma till saken har jag nu bestämt mig för att lägga till min mammas efternamn också, inte ta bort Nilsson som jag förmodligen kommer fortsätta använda till vardags men jag vill ändå ha något från mitt finska ursprung med mig i namnet.
Så om allt blir som det är tänkt kommer jag i framtiden heta Anna Rebecka Vuolukka Nilsson.
Jag ringde till Skatteverket tidigare idag och bad om blanketter för namnändringen och dom kommer väl imorgon om jag har tur. Äntligen har jag fått arslet ur vagnen och gjort slag i saken, grattis Rebecka!
Den som kommer bli allra gladast är ju min morfar, eftersom det bara är ett av hans tre barn som har kvar namnet och självklart vill han ju att det ska leva vidare även när han inte finns längre, vilket jag hoppas är många år kvar till!

Jag drömde sjukaste drömmarna inatt, jag vetefan vart jag var men jag tror jag var i någon sorts skog med en massa andra människor och vi blev attackerade av tusentals stora ormar, huggormar och även snokar(som är helt ofarliga egentligen) och massa andra äckliga kräldjur som jag inte ens tror finns på riktigt. Jävligt obehaglig dröm var det iallafall eftersom jag blev biten och var påväg att dö precis innan jag vaknade upp ur drömmen.
När jag somnade om var jag kvar i samma skog men med andra personer och ormarna var borta. Jag och dom där personerna bröt oss in i ett garage för att sno ved och kullager till något, jag har ingen aning om varför eller till vad.
När jag kom "hem" till mina föräldrar var min mamma plötsligt höggravid och det visade sig att jag varit borta i flera år och att hon skaffat ett nytt barn som ersättning för mig som dom trodde var död..
Näe jag vetefan vart mina fantasier kommer ifrån men det är ju kul att man har livlig fantasi när man sover åtminstone, eftersom jag kan ha brist på fantasi ibland :P
Och nu är äntligen den där förbannade jävla projektorn som jag min dumme fan skrev på åt en jävla kuk förra året, 12 000 kr har den kostat mig och jag ville varken ha den eller har den ens kvar. Sålde den ju för 3000kr i september och har fått suttit och betalat för nåt jag inte äger längre. Allt tack vare dig ditt stora arsel som prompt skulle ha den där jävla projektorn och manipulerade mig till att ta den på kredit i mitt namn, sen när räkningen kom var det plötsligt inte alls du som velat ha den? Och datorskärmen också plus allt annat skit jag betalat för dig. Passa dig jävligt noga för att möta mig, du kommer önska att du blivit född någon annanstans eller inte alls, ditt jävla AS!
16 000 kr kostade det att vara kär i fel kille i 2 månader. En vacker dag ska du få betala för det.

Nu ska jag ta den dagliga cykelturen med min far, idag styr vi kosan mot Bring Express så jag kan lämna in arbetstelefonen. Hade ju blivit erbjuden 3 veckor att köra UPS på Bring i sommar, 80% är det ungefär per dag.
Men eftersom jag nu har fått 10 veckor på Posten 100% och dom veckorna krockade med Bring veckorna, fick jag ringa och tacka nej till Bring. Jag kan ju inte tacka nej till heltid på Posten för 3veckor 80% på Bring express, där man får magsår av all stress.
När jag var på Jobbcentrum i mars sökte jag även ett sommarvikariat på Bauhaus, vilket jag nästan hade glömt bort.
I torsdags ringde dom och erbjöd mig en tjänst och det var så skönt att veta att jag faktiskt hade lite valmöjligheter den här sommaren, även om jag fick tacka nej till Bauhaus också.
Nej jag ska få in en stadig fot på Posten och verkligen visa vad jag går för och sen ska jag slåss för att få stanna kvar.
Nu är jag trött på att vända på varenda krona och behöva förlita mig på försörjningsstöd varje månad, man känner sig ju inte lite värdelös av att gå på soc.

Nej, cykelturen med pappa väntar. Nu ska jag vara hurtig!
Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0