- Rodnar -

Måndag 15 september 2008

Ja usch och fy på mig, vad dålig jag har varit på att uppdatera lilla bloggen.
Fem dagar sedan jag gjorde det sist, det är nästan oförlåtligt av mig :P

Jobbade hela förra veckan, tyvärr blir det inte så många timmar men det är ju jobb hursomhelst.
Sedan spenderade jag och Casper helgen hos mamma och Kent, i lördags kom Kents söner Mattias och Andreas med sina flickvänner hem till mamma och Kent. Andreas fyllde 22 i tisdags och Mattias fyllde 21 i torsdags (Andreas höll på att få en lillebror i 1års present :P ) och dom var där och fikade och fick presenter. Sen skulle Adde och hans flickvän på bio och vi andra gick och åt pizza i Tybble.
Mamma hade köpt gardiner till mig som jag egentligen skulle fått i juklapp om lite mer än... 3 månader(?) och hon kunde såklart inte hålla sig så hon gav mig dom nu istället : ) Jag tycker dom var jättefina. MYCKET bättre än dom där tråkiga blåa IKEA gardinerna som alla har, även jag :P

Lite trevligare och mer ovanliga gardiner har jag fått nu.
Visserligen var det mer städat på bilden med mina gamla tråkiga gardiner, men jag ska städa imorgon :P
På första bilden har vi även min lillasyster Nathalie till höger som ligger och myser under en filt : )


På söndagen skjutsade mamma och jag Kent till jobbet och vi åkte iväg med Sapply och gick i skogen.
På kvällen kollade jag och mamma på "Helens små underverk" och sedan sov jag kvar hos dom. Åkte till jobbet därifrån och efter jobbet åkte jag hem till mamma igen för att hämta Casper, men blev kvar en stund.

Har känt mig halvsjuk sen i torsdags, sedan igår har det värkt lite i höger öra och jag ber till vem man nu ska be till om att slippa bli sjuk!!! Jag har precis börjat ett nytt jobb, ska visa vad jag går för och verkligen bevisa att jag har det dom vill ha. Då kan jag ju inte gå och bli sjuk!!! :'( Det är ju det sista man vill när man äntligen fått ett jobb.
Vad ska dom tro om mig då? Visst, man kan inte hjälpa att man blir sjuk. Speciellt inte när 2-3 stycken på jobbet har varit sjuka och har blivit sjuka, då blir man väl lätt smittad om man varit isolerad från omvärlden i 2 månader och bara suttit hemma mesta dels. Då blir man kanske lite mer sårbar och känslig mot smitta.
Men jag orkar inte vara sjuk heller, det är så jävla värdelöst! När jag har feber och grejer så får jag nåt sorts supersug efter godis och annat skräp, något jag verkligen inte behöver stoppa i mig egentligen.

Jaja, vi får se hur det slutar :P om jag blir sjuk hoppas jag att det går över fort, om jag inte blir sjuk så hoppas jag att jag slipper ifrån det här "halvsjuka"-stadiet. Det är ganska påfrestande att gå omkring och känna sig krasslig också, bättre isåfall att det får bryta ut så man kan bli frisk.


Här är förresten disktrasorna jag pratade om i mitt senaste inlägg.
Så "Now I'm A Proud Sponsor of Rosa Bandet"
Yes, Svengelska är the shit!

Kom hem vid 21-tiden och först packade jag upp grejer jag haft med mig och sedan ställde jag mig och diskade, efter disken ställde jag mig och bytte gardiner. Klarade inte av att se mina fula gamla gardiner något mer, usch usch.
Nu är jag en slut människa och efter en dag med 30 paket som skulle levereras till 14 olika ställen och det inte direkt är tal om palldragare och pallar utan man ska ju bära alla paket fram till kunden, så tycker jag att jag förtjänar att krypa ner i sängen under täcket hos min lilla Casper och kolla på en film nu. Om jag ens orkar det, kanske lägger mig för natten istället?

Hursomhelst, godnatt och
Ciao!


What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0