- Frågesport -

Torsdag 4 september 2008

När jag stod och lagade mat förut så höll Casper på med sin vanliga hobby, sitta i fönstret och glo på folk som går förbi och fåglar. Plötsligt hörs en rejäl smäll från fönster-hållet och när jag vänder mig om ser jag att första blomkrukan ramlat i golvet, jag har i stort sett bara väntat på det här.. jag hoppades att Casper inte skulle ha ner några blomkrukor, men sånt kan man ju inte vara säker på. Den enda jag har kvar av dom krukorna som jag har målat själv, har nu också sagt adjö och gått sönder. Så mitt i matlagningen fick jag börja leta efter en ny kruka och sen plantera om blomman i den, sen fick jag plocka skärvor från krukan och sen dammsuga hela köket. Det hade flugit jord över hela golvet, såklart.
Tack vare detta så fick jag äta SVART vitlöksbröd, eftersom jag mitt under städningen inte kom ihåg att jag hade bröd i ugnen. Det var inte speciellt gott, smakade grillkol eller något dylikt. Jag som var så sugen på vitlöksbröd, klantiga Casper! :P
Tidigare idag när jag stod och gjorde något vid diskbänken så fick jag en rejäl chock.
Helt plötsligt sitter det en katt på min rygg, med sylvassa klor inkörda i huden på mig.
Casper har alltså suttit och tagit sats från matbordet och skuttat till min rygg och hängt sig fast där, förmodligen för att från min rygg kunna hoppa ner på diskbänken som verkar vara det mest spännande stället i hela lägenheten. Jag antar att det är intressant just därför att han inte kan ta sig upp dit på egen hand, därför försöker han klättra på mig när jag står vid diskbänken. Ibland försöker han klättra uppför mina ben upp till bänken, eller så gör han som i morse, använder min rygg som språngbräda.
Men jag blev ganska arg på honom faktiskt, tog honom och sen bar jag honom till hallen och stängde dörren in till vardagsrummet. Låter kanske brutalt, men vad ska jag göra då? Låta honom strimla mig och bara titta på? Han förstår inte bättre, men jag orkar inte ha honom i köket när han är på "upptäckar humör" för jag blir helt sönderriven när han gör sina klättringsförsök. Han fick hursomhelst uppehålla sig i hallen/badrummet tills jag var klar i köket, då öppnade jag dörren igen.
Man kanske inte kan lära katter vad som är rätt och fel, men han kanske till slut förstår att jag inte accepterar att han hoppar upp mot mitt lår med klorna ute och sen klättrar uppåt. Jag har ingen aning.
Jag skulle iallafall aldrig göra honom illa, som "hämnd" som jag vet att det finns andra som gör. Aldrig, skulle aldrig skada ett djur, men bara för att jag inte skulle skada honom betyder det ju inte att han får göra vad han vill.
Äsch, jag vet inte som sagt. Han tog ju knappast skada av att vara i hallen en stund, han hade ju toalett och leksaker tillhands, ätit hade han precis gjort.. så jaa..
Han har i allafall lärt sig en sak; om han börjar klättra uppför mitt ben och jag säger NEJ med sträng röst så hoppar han faktiskt ner på golvet igen.
Förutom när han använder sina klor på mig för att komma upp till något, så är han världens goaste katt. Ja, det är han väl ändå men ingen är ju perfekt eller hur? ; )
Han är i allafall mitt mysgodis, min vän i ensamheten, min sovkamrat och han är någon jag kan ge kärlek till.
Vad ska man med karlar till när det finns katter och hundar?

Nog har jag väl en ganska tokig katt? Han ser ju ut att ha brutit ryggen på flera ställen för att kunna ligga dubbelvikt i det där trånga röret :P

Jag har låtit kattburen stå öppen på golvet den senaste veckan, ibland lägger han sig och sover i den. Detta har resulterat i att han inte längre har några som helst problem att åka bil och sitta i buren. Han lägger sig helt enkelt och sover, eller så sitter han och tittar på mig när jag kör :) väldigt skönt eftersom det var jobbigt att se honom lida i början när vi åkte bil.

Nejmen Casper, antingen läser man reklamen eller så slänger man den ;P

Här har vi en som kan somna hursomhelst och varsomhelst, verkligen! Haha

Men han sover allrahelst i mammas knä när hon sitter vid datorn :P

Nu den senaste timmen har jag suttit och kört frågesporter på Trivia.se
Jag tycker sånt är askul, få testa vad man kan om alla möjliga saker.
På lördagar i NA brukar det ju vara med en sån där frågegrej med olika ämnen och grejer. Mamma brukar läsa frågorna så sitter jag och Kent med varsitt papper och försöker skriva rätt svar, oftast vinner Kent men han kan ju typ allt om nyheter och grejer. Han lyssnar ju på radio när han jobbar och när han är hemma tittar han på att nyhetsprogram som finns. Men jag har faktiskt vunnit ett par gånger och det är verkligen ärofyllt att vinna över Kent Allmänbildningens Konung:P

Vi hörs efter nattens sömn.
Godnatt och
Ciao!


What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0