- Färdig -

Är nu klar med tvätten, har manglat bångstyriga lakan för fullt nu på slutet. Det var ett race mot klockan, dum som jag är så slängde jag ju inte in lakanen i tvätten förrän andra omgången vilket slutade med att jag hade 10min på mig att mangla 2 lakan, 3 påslakan och 3 örngott. Väldigt klantigt gjort av mig måste jag erkänna, men det blev som det blev. Som tur är så är det ju bara jag som ska sova med dom smått skrynkliga sängkläderna, jag bryr mig ju inte. Dom blir ju ändå skrynkliga efter en natt, så som jag ligger och snurrar runt i sömnen.
Idag har Casper för första gången försökt ta sig ut genom ytterdörren när jag öppnat den, han har inte varit intresserad förut men idag lyckades han två gånger när jag skulle ner till "gaskammaren" (tvättstugan).. fick jaga honom över hela våningsplanet, det sitter ju järnstaket runt trappan och det är stora mellanrum mellan stängerna och han var väldigt intresserad av att titta ner. Jag rusade fram med hjärtat i halsgropen och slet nästan upp honom, han hade ju kunnat ramla ner!
Kattskrälle säger jag, skrämma livet ur mig sådär. Jag får se till att han är upptagen med att leka eller sova nästa gång jag går ut, vill ju inte att han ska smita ner, för porten står ju öppen ibland och då kan jag ju säga "Bye bye, Casper".
Nej, mer koll i framtiden blir det.
Får ha koll som fan när jag öppnar dörren utifrån också, han är ju snabb som en vessla den där lilla krumeluren!

I söndags var jag med pappa och Anne-lie i Laxå och plockade Kantareller och Trattkantareller, hittade massor. Gud vad kul det var, det var flera år sen för min del och jag hade glömt hur spännande det är att gå omkring bland spindlar och andra äckliga djur och leta efter guldklimpar(kantareller alltså).
Vi ska nog ta oss ut till helgen också, fast till en annan skog för vid Laxå finns det inte mycket kvar efter att vi har skördat årets svamp-skörd.



Här har vi lite mer gula Kantareller, som jag och Anne-lie rensade och skar i småbitar. Sen gjorde Anne-lie mat med Kantarellsås till, muuummsss.

Tog med mig lite rensade Kantareller hem också, som jag stekte en del av igår och hade på macka. Mycket gott.
Casper tycker också om smörstekta Kantareller märkte jag, när jag tappade lite på golvet så var han framme fort som fan och käkade upp dom :O
Konstig katt jag har :P

I fredags efter att jag och Casper hade varit hos pappa och Anne-lie. Casper busade med dom andra katterna så mycket att när vi kom hem somnade han i sittande ställning. Min lilla mysgosis :D
Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0