- Crash Boom Bang -

Fredag 26 september 2008

Ska börja med att be om ursäkt för att det tagit en hel vecka sedan jag skrev här, jag ska förklara mig...
Fredagen förra veckan var jag och min kompis Mia ute på krogen, vi satt och förfestade hemma hos mig och lyssnade på musik på datorn.. sedan släckte vi ner och åkte upp på stan och gick till Klaras. Talesättet "Det blir aldrig som man tänkt sig" satte sig verkligen i praktik och kvällen blev inte speciellt långvarig för varken Mia eller mig, så jag var hemma redan vid 00.30 - 00.45 och skulle kolla läget på datorn. Allt såg helt flippat ut, sök-fältet och allt det som finns högst upp på internet fönstret var borta? och datorn var allmänt skum. Jag stängde av datorn och sedan startade jag den när jag vaknade dagen efter och allt var fortfarande konstigt och det som finns högst upp på internet fönstret var fortfarande borta???? och jag kom inte in på vissa sidor på Internet, bara ett par stycken men inte dom sidorna som jag brukar vara inne på. Datorn stod bara och sökte - sökte - sökte.... utan att något hände alls. Förstår ingenting, datorn verkar ha fått i sig något skumt utan att jag ens var hemma och tog emot något via Msn eller laddade ner något. I onsdags fick jag en uppmaning av Norton Antivirus "Datorn måste startas om för att vi ska kunna slutföra borttagningen av "blablabla". OK eller Avbryt. Jag valde OK och sedan dess har datorn inte gått att starta. Så jag har ingen aning om vad det är som har hänt eller vad jag ska göra åt saken. Jag är extremt beroende av min dator, jag har hela mitt liv inlagt på datorn och jag är så rädd att jag kommer bli tvungen att tömma datorn och installera om allting och alla mina bilder, sparade dokument och alla program ska gå förlorade. Jag har ingen brännare i min dator, har tängt köpa en och sätta in men inte haft varken pengar eller direkt anledning ännu, så jag hade ingen chans att medan tid var, lägga över viktiga saker på skiva eller någonting. Så nu har jag inte haft en korrekt fungerande dator sedan i lördags och jag känner mig handikappad.
Där har vi anledningen till att jag inte skrivit något här, varit inne på Msn eller något på hela veckan.
Nu är jag hemma hos mamma och har lånat hennes dator att betala räkningarna med och att ÄNTLIGEN skriva lite i bloggen, så därför kanske detta blir enda inlägget på en tid framöver också, jag vet inte vad som händer.
Måste fixa till min dator, måste kunna lyssna på musik och kunna kolla runt på nätet, prata med folk. Kolla bilder och tänka tillbaka på minnen, tänk om ALLT GÅR FÖRLORAT?! Bilder på Casper första veckan han bodde hos mig kommer försvinna då, bilder på mina syskon, bilder på mig bilder på kompisar, all min älskade musik jag har på datorn. Program som verkligen förgyller min vardag, allt kanske försvinner? Visst, det är det väl värt om jag kan få datorn bra igen, datorn är ju självklart mer värd än bilder som man kan ta nya av och inte kostar något, men en ny dator kostar pengar och jag som har varit så nöjd med min dator, den är snabb som sjutton, stort utrymme på hårddisken och allt annat är superb. Jag hoppas verkligen att den blir sig själv igen snart, att det går att fixa den på ett eller annat sätt.
Jag behöver min dator!


Det går skitbra på jobbet och jag trivs jättemycket med både arbetet och mina arbetskamrater.
Imorgon ska vi (mamma, Kent och jag) åka på Kopparbergs Marknad med mormor och morfar, ska bli mysigt. En tradition som vi aldrig brutit sedan den dagen jag föddes och förmodligen långt innan jag var påtänkt. Kanske hittar lite saker till mitt hem, skulle vara kul : )
Hur som helst, det visar sig vad morgondagen kan ge mig. Jag ska snart gå och lägga mig i allafall, eftersom jag ska köra 10 mil imorgon bitti klockan 8.

Godnatt, hoppas vi hörs snart.
Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0