- Waiting in Line -

Jag var tvungen att säga ifrån att jag inte kunde jobba idag eftersom jag hade ett ganska viktigt informationsmöte att gå på idag, det minns ni va? Jo, det roliga är att jag gick miste om 5-6 timmars jobb pga ett möte som jag egentligen inte ens behövde gå på, fick jag veta när skadan redan var skedd. Det stod i brevet att om man i dagsläget har ett timjobb/behovsjobb så skulle man höra av sig till Arbetsförmedlingen, vilket jag också gjorde och berättade hur många timmar jag jobbar osv. Personen jag pratade med sa att jag skulle gå på mötet ändå. Och det gjorde jag, som vi alla vet. Men när jag väl är där och mötet är slut efter ca. 20 min så visar det sig att jag inte skulle gått på mötet om jag hade ett jobb och speciellt inte om jag skulle jobba samtidigt som mötet var. Om man går med i den där JobbGarantin för ungdomar och har ett slutbetyg etc. så är man berättigad till 129kr/dag(2700kr/mån) och det lät ju bra. Saken var ju bara den att jag inte ens är berättigad att ingå i den där jobbgarantin alls, eftersom jag som vi alla vet har en behovsanställning på Bring Express. Så summan av den jävla kardemumman är ju som så att jag gick miste om 5-6 timmar * 107kr/timme för INGENTING. Jag blir så ARG! Varför sa dom inte det i telefonen när jag ringde och sa att jag hade ett jobb?! Jag trodde jag skulle koka över och explodera när dom sa det efter mötet, ett totalt meningslöst möte på 20 i utbyte mot flera timmars betalt jobb, är det konstigt om jag just för tillfället AVSKYR Arbetsförmedlingen?!
ÅHH!


Så, till något annat; ni minns att jag skrev förut att jag inte orkade/ville/kände för att gå ut och gå förut eftersom min mp3 inte har några batterier... efter nämnda äckelmöte så åkte jag hem, grejade med lite saker och sen skickade jag iväg ett sms till Mia min Mia(som ändå skulle komma till mig senare) och sa att jag tänkte ta en runda runt Varbergaskogen och frågade om hon ville hänga på. Hon var med på noterna och vi möttes upp i skogen i närheten av där hon bor, sen gick vi runt skogen och sen gick vi hem till mig och drack kaffe, snackade massa goja i flera timmar. Sedan kände vi oss lite filmsugna och hungriga så jag stekte lite ägg och vi gjorde äggmackor som vi åt samtidigt som vi kollade på Hundtricket : ) och tack Mia för att du tycker mina stekta ägg är godast ; )
Efter filmen var det dags för Desperate Housewives och jag fick Mia att stanna kvar och kolla på det med mig i utbyte mot att jag körde hem henne sedan, sagt och gjort.
Jag fick min promenad trots allt!
Så nu sitter jag här, lyssnar på mina nostalgilåtar och ska väl snart börja tänka på refrängen.. gick ju upp i vanlig tid idag trots att jag inte skulle jobba.
Och jag har fortfarande inte kunnat smälta att jag kunde ha jobbat idag, så jag säger KUK i Arbetsförmedlingen
och godnatt till er : )

Here we are again, circles never end
How do I find the perfect fit?
There's enough for everyone
But I'm still waiting in line...


Ciao!


What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0