- Rödtjut och glassplitter -

Torsdag 30 oktober 2008

Mia har letat länge efter en speciell sängstomme som dom sålde på IKEA för ett tag sedan men inte längre säljer.
Så hittade hon äntligen en på Blocket som sålde en sån, komplett med madrasser och allt. Säljaren bor i Gävle, kanske inte direkt runt husknuten om man säger så.. men Mia skulle betala bensinen och hennes pappa skulle fixa en släpkärra, så jag var på :)
Det var några andra som skulle kolla på sängen innan som bara var intresserade av sängstommen och inget annat. Mia satt och väntade på ett samtal från säljaren för att få reda på ifall vi skulle åka eller inte.. men nej, dom andra köpte sängstommen och det var ju den Mia var intresserad av. Så det blev inget av med sängköpandet...
Så vi åkte till Marieberg istället och tröstshoppade :P hittade en klänning, en jättefin bordsduk och jättesnygga coktail-glas.
Vi bestämde oss också för att dricka lite vin på kvällen, eftersom jag ändå inte får jobba den här veckan tydligen.
Mia kom hem till mig vid halv sju tiden och så korkade vi upp vinet, sedan ville vi prova dom nya glasen så vi drack lite Gin&Tonic alkoläsk.
Först kollade vi på tv och sedan hamnade vi framför datorn resten av kvällen. Helt plötsligt fick vi för oss att vi skulle baka jordgubb/hallon smulpaj, vilket jag direkt ställde mig och gjorde. Den blev ju asgod, trots 3 glas vin och lite till :D

Titta vad jag kan med vin i magen och allt. . .

Sedan satt vi här och hade riktigt trevligt med lite folk på datorn och sedan slog Mia ner det ena vinglaset så det gick i tusen bitar, helvete jag har ju katt.. så det var bara att sätta sig och plocka glas och torka och sen ta fram dammsugaren. Men självklart var det inte slut där, i samma veva slår jag ner ett av mina nya coktail glas så det går i tusen bitar också. Hur kan man ha sån otur?! Hann inte ens ha dom i ett dygn innan jag hade sönder ett, jag tror jag blir galen!
Så det blir att åka till Marieberg sen och hoppas att dom har glas kvar, för jag kan ju inte bara ha 3 glas i vitrinskåpet!

Mitt blåa coktailglas och Mias cigaretter. . . här ska supas ;D

Men först ska jag och Mia ha COCA-COLA och PIZZA! Utan tvekan bästa bakismaten!

Vi hörs!
Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0