- NostalgiTripp På Hög Nivå -

Tisdag 21 oktober 2008

Fick brev hem i brevlådan i fredags om att jag skulle infinna mig på ett möte på Arbetsförmedlingen den 21 oktober klockan 13.15. Vilket med andra ord betydde att det skulle komma mitt i min arbetsdag, surt som fan! Behöver jobba för att fungera och behöver pengar för att överleva. Hur som helst så kände jag att jag var tvungen att gå på det där mötet som är någon Information angående Jobbgaranti för Ungdomar och det är väl obligatoriskt om jag vill försöka söka Alfa-kassa igen nu om jag får ihop tillräckligt med timmar på Bring Express.
Så jag fick ju säga till att jag inte kunde jobba så länge eller inte alls idag och eftersom det skulle bli så krångligt ifall jag kommer in och jobbar från 10.30 till 12.45 med tanke på att man aldrig kan veta hur lång tid det tar med paketen osv. så tyckte vi allihop att det var lika bra att jag var ledig idag.. usch. Men jag kan ju tala om för alla att jag SKA jobba imorgon, annars går jag sönder!

Eftersom jag inte vill förstöra mina rutiner så gick jag upp 8.20 även idag trots att jag inte ska iväg förrän vid 13 tiden, så jag har städat här hemma och under städningen hittade jag min MP3-spelare som jag inte sett sedan januari eller något. Jag kopplade in den i datorn och hittade en massa gamla goa låtar från år och dar tillbaka, underbart. Så nu sitter jag här och njuter av min lilla nostalgi-tripp som slår det mesta. Älskar dessa nostalgiska känslor, man kan se tillbaka på saker som kanske var väldigt jobbiga för ett år sedan men som idag är en droppe i världshavet. Jag har kastat över lite låtar på mobilen som jag använder som musikspelare nu för tiden och jag bytte självklart ut min nuvarande uttjatade ringsignal mot en gammal goding istället, Pachanga - Loco  Love that song ;D
Det är skumt hur fort man glömmer bort gamla favoritlåtar så fort man tappar bort sin MP3 eller formaterar om datorn så alla ens låtar försvinner. Nu har jag iallafall lagt över alla låtar från min MP3 till datorn, så nu ska här spelas gamla favoriter tills klockorna stannar.

När jag hittade min kära mp3 så tänkte jag att nu ska jag ut och gå runt Varbergaskogen, har ju massa musik att lyssna på och då är det ju mycket lättare att ta sig iväg och promenera, MEN jag upptäckte att batterierna är slut i mp3n och jag har inga AAA-batterier på lager här hemma. Helt oförlåtligt, man måste ju ha batterier hemma ifall ens klocka eller något annat slutar fungera pga batteriet, men jag har ju såklart inte tänkt så långt - som vanligt...
Så som ni kanske förstår så tappade jag ju suget på att gå ut och gå, jävligt dåligt av mig jag vet men jag är sån. Totalt värdelös är jag när det gäller självdisciplin och motivation när det gäller att röra på fläsket...
Behöver en stenhård spark i arlset om det ska bli något av något.

Tell me
What you're thinking about when you got me waiting patiently
And usually I don't have to wait for nobody.
But there's something about you that really got me feelin weak,
And I'm trying to find the words to speak.


Ciao!

What's your opinion?
Postat av: Sophie

Sv; Jaa de e sant, vildmössen är ju inte riktigt lika mysiga ^^ Man vet ju inte vart dom har varit och grävit eller vilka sjukdomar dom har

2008-10-21 @ 22:45:34
URL: http://pinkordead.blogg.se/

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0