- Nässjö -

Måndag 27 oktober 2008

I fredags blev jag iväg skickad igen från stan, blev inget UPS för mig då heller. Fick åka iväg till Fordlagret vid Pilängen och hämta en liten ask som jag sedan skulle åka 23 mil med, alltså ner till Nässjö som ligger en bit utanför Jönköping. Resan tog mig 6 timmar, inte så illa pinkat men fyfaan vad trött jag var sedan. Det bar iväg till Ida en stund efter att jag kommit hem från jobbet först åkte jag och lämnade Casper hos mamma sedan tog jag bilen till Ida, åt ett par mackor hos henne och drack lite vin. Sen fortsatte vi upp till Pasta Baren, hade väl tänkt gå vidare egentligen men jag var så förbannat slutkörd att jag aldrig hade orkat det.
Jag drog hem ganska tidigt, beställde en taxi och så var det en karl som verkligen ville hem snabbt så han erbjöd sig att betala min taxi om han fick åka med. Javisst, kom ju hem till mamma gratis och snabbare än om jag stått kvar och väntat på bussen.
På morgonen åkte mamma och Kent och hämtade min bil utanför Ida och vid 12 tiden åkte vi upp mot stan för att dom skulle gå på bussen till Stockholm och sedan åka på Ålands-kryssning.
Jag gick runt lite på NorrCity ett tag innan jag åkte hem till mammas lägenhet igen, gick ut med Sapply sen åkte jag hem till pappa och Anne-lie ett par timmar. Drack kaffe och pratade en massa.
sen åkte jag hem till mamma igen och senare på kvällen åkte jag och hämtade min lillasyster Nathalie. Hon hade bakat kladdkaka så vi mulade det och chips och dricka, fy på oss:P
Kollade på SvenssonSvensson säsong 2 och sedan gick vi och la oss, pratade i nån timme innan vi somnade.

Igår gjorde jag verkligen ingenting, hade hur tråkigt som helst och världens hosta och förkylning har jag fått också. Runt åtta tiden igår kväll åkte jag upp på stan och hämtade mamma och Kent, sen åkte vi till McDonalds drive in på söder och köpte mat. Sedan hände det inte så mycket mer igår.

Höstlov; ja det är höstlov för alla småbarn nu. Höstlov betyder ju ledighet för dom som går i skolan, det vet vi ju. Men att det där förbannade höstlovet skulle betyda ledighet för mig också det visste jag INTE. Det stör mig något förskräckligt att det går ut över mitt jobb, bara för att det inte finns några skolor som ska ha mat idag eller hela veckan, vilket gör att heltidsarbetarna knappt har något att göra på jobbet och därför finns det ingen plats för mig heller. Imorgon sätter tydligen dagis och lekis igång igen iallafall, så det bli kanske lite mer att göra då. Hoppas jag får jobba imorgon då.
Imorgon kväll ska vi ha kurs också, 16-19 ska vi sitta där och lära oss en ny scanner som vi ska använda istället för vanliga fraktsedlar på papper. Vi får ju betalt så det är ju inga fel där inte ; )

Senare ska jag och Mia ta en promenix runt Varbergaskogen, hon ska bara till tandläkaren först och ta bort stygn efter att hon drog ut sin visdomstand förra fredagen. Sen vettefan vad mer som händer idag, ingenting antagligen. Ska väl diska och plocka lite här hemma bara, om jag orkar. Är verkligen inte frisk alltså :(

Vi hörs senare, eller något.
Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0