- Myrornas Krig -

Torsdag 2 oktober 2008

Ännu tre dagar på jobbet avklarade, har gått på min 4e vecka på Bring Express (Box Delivery) nu och det flyter på som bara den. Gjorde en rejäl tabbe idag bara, som efter mycket hårslitande och hyperventilerande faktiskt löste sig till slut utan större skada.
Eftersom jag inte är fast anställd på Bring så får jag skriva på ett slags anställningsavtal för varje månad, började med att skriva på för September och antagligen så bestämmer väl personalansvarige ifall dom tycker att man ska få fortsätta eller inte. Alltså är jag bara anställd per månad. 
Idag  var det den sista September och jag var lite nervös inför hur det blir imorgon med ny månad och grejer, dom kanske inte är nöjda med mig och jag kanske inte har något jobb imorgon?
När jag kom tillbaka till kontoret vid 16.30 kom Marianne, personalansvarige fram med ett papper.
"- Jag har ett papper åt dig som du ska skriva på för en ny månad..."
Phuu.. sa jag då, jag är anställd för Oktober också :D
Hoppas det fortsätter finnas jobb för mig att göra också, så jag inte blir sittandes som jag blev på Rent Hus och dom kanske inte ringer på 1,5-2 veckor och ger mig jobb. Det var jävligt frustrerande och jag letade ju jobb hela tiden utan napp. Det var ju innan sommaren sen blev jag ju sjukskriven 2 veckor in i juni och kunde inte jobba alls istället.
Sedan ringde jag och tjatade hål i huvudet på Box och försökte få tag i chefen, sedan skickade jag mejl på eftermiddagen och dagen efter ringde dom och bad mig komma dit : ) slutet gott såhär långt..

Men eftersom saker och ting börjat ljusna på jobb och ekonomi fronten så måste ju något annat krångla eller hur? En människa kan ju inte leva ett felfritt liv i två veckor ens, utan det måste finnas störande moment även om ett problem verkar ha löst sig.
Först går ju som bekant min dator plötsligt sönder av någon okänd anledning, har inte fått tag i företaget jag ringt till för att fråga om råd. Så än så länge är jag dator-lös, jag sitter hemma hos mamma igen och skriver lite blogg för att tömma huvudet på tankar.
Anledningen till att jag sitter här kan man ju undra, när jag har ett eget hem och åtminstone en TV att kolla på...
men där har ni fel, för vet ni vad? Klockan 17 något kom jag hem, satte på TVn och lagade lite mat. Satt framför TVn och strötittade på program i väntan på min efterlängtade Desperate Housewives premiär, klockan var nästan 20 när det plötsligt blir Myrornas Krig på TVn.
Okej, vart är Casper? tänke ju jag såklart. Men Casper satt i vardagsrumsfönstret och kollade ut. Han var med andra ord oskyldig till TVns plötsliga galenskap. Gick fram och kände så att antennsladden satt i både i TV och vägg, den satt som berget överallt. Stängde av och satte på TVn igen och myrornas krig fortsatte på TV. Visst kan det väl vara kul att kolla på Actionfilmer då och då, men om det är samma scen hela tiden så kan man bli lite trött eller hur?
Och om dom visar samma film på alla kanaler kan man bli galen, eller hur? Provade installera om kanalerna både manuell och automatisk sökning. Började få panik när ingenting hände, klockan var ju över åtta och mitt TV program som jag väntat på hela dagen, ja hela sommaren skulle snart börja!
Ringde mamma och kollade om hon hade bild, eftersom hon också har Com Hem alltså. TVn funkar perfekt hemma hos henne, så vi bestämmer att jag kommer över till henne med Casper och kollar på Desperate Housewives med henne. När jag kommer ut på parkeringen och kollar upp mot min lägenhet för att kolla så jag släckt överallt, får jag se att dom flesta av mina grannars vardagsrum badar i TV ljus(?)

Bjuder på en bild på mig när jag var liten och skulle baka pepparkakor.

Alltså, summan av kardemumman; datorn är trasig och TVn är trasig.
Då lyder min fråga; Vad ska jag sysselsätta mig med efter jobbet nu? Visst, jag har böcker men jag har ju TV program som jag följer, jag har vänner på MSN att prata med och jag har en blogg som törstar efter inlägg.
Jag har visserligen en katt, men han sover ju ganska mycket...
Jag tror jag får spader snart, varför varför varför kan inget någonsin bara flyta på?
Jag har inga pengar till ny TV och jag har ingen aning om vad som är felet med min dator. och hur mycket kan inte det kosta att laga en dator då? Först ska man ju komma fram till vad som är fel, sedan ska man kanske rätta till det som är fel eller också tömma hela datorn eller köpa en ny hårddisk om det är den som jävlas.. Men hur får en vanlig dödlig människa som jag reda på vad som är felet?
När man inte har råd att köpa kläder ens, hur ska man ha råd att laga en dator som kanske kommer upp i ett par tusen?
Förut hade jag en pojkvän vars bror var riktigt duktig med datorer, han har lagat datorn som jag sitter vid nu t ex. Men nu har inte jag den pojkvännen och alltså inte heller hans bror att fråga.
Det känns som alla problem kommer i tät följd efter varann för att på något sätt testa hur mycket jag pallar med innan jag ger upp och blir liggandes som ett lallande kolli i sängen med typ 23 katter i min lilla etta och vräkningsbesked liggandes på dörrmattan.
Men självklart löser detta sig också, på något vis. Men om jag ska behöva sitta utan dator ända till lönen den 25 oktober så kommer jag ha svårt att hålla mitt sinne i schack.

Någon som kan något om datorer???

"sök-fältet och allt det som finns högst upp på internet fönstret var borta och datorn var allmänt skum.
Jag stängde av datorn och sedan startade jag den när jag vaknade dagen efter och allt var fortfarande konstigt och det som finns högst upp på internet fönstret var fortfarande borta???? och jag kom inte in på vissa sidor på Internet, bara ett par stycken men inte dom sidorna som jag brukar vara inne på. Datorn stod bara och sökte - sökte - sökte.... utan att något hände alls. Förstår ingenting, datorn verkar ha fått i sig något skumt utan att jag ens var hemma och tog emot något via Msn eller laddade ner något. I onsdags fick jag en uppmaning av Norton Antivirus "Datorn måste startas om för att vi ska kunna slutföra borttagningen av "blablabla". OK eller Avbryt."
Jag valde OK och sedan dess har datorn inte gått att starta.
Den går så långt som till det ska bli blått och komma upp VÄLKOMMEN när Windows har startat. Men det kommer inte upp något blått eller välkommen utan skärmen blir bara svart och så kommer muspekaren fram och den går att röra på. Har provat allt jag kan komma på, har tyvärr inte installations skivan hemma så det har jag inte kunnat prova, sätta in den och se vad som händer."

Någon som kan se vad problemet är?

Men nu ska jag sluta prata problem och göra något annat istället. Sitter som sagt vid mammas dator och har massor med gamla bilder här. Tänkte bjuda på några stycken, som den ni kan se ovan...
 ♣  
4-5 år gammal bild.            Jag och min lillasyster Natha för ca. 15 år sedan : )
 ♥
Sitter i tomtens knä             Från sommar-04
 ◊
Jag o Carro slutar 9an       Jag sitter och klappar Sapply vår-04

Ciao!


What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0