- Bad Behavior -

Torsdag 23 oktober 2008

Igår kväll vid den här tiden var jag i fullt sjå med att rensa avloppet till mitt badkar, inte mysigt alls men jag var tvungen eftersom det rann ut vatten över golvet när jag duschade och det är inte heller så kul när man har ett mini-mini badrum som jag. Rinner det ut lite vatten så är det ju över hela golvet, plask plask!
Så jag plockade fram mina nya gummihandskar i strl XL (fanns inga mindre), rengöringsmedel, gammal diskborste och sedan satte jag igång med det mysiga arbetet... Det blev riktigt bra och rent och hela den där biten, men sen var ju badkaret som ett slagfält efter att jag använd det när jag super-skurade alla delarna till avloppet. Så då var det ju bara att fortsätta skura badkaret, sen fick jag syn på kalkresterna på kaklet så det var ju bara att spraya kaklet med massa medel och sedan skura det också. Så nu är mitt badkar, under badkaret och kaklet runt badkaret skinande rent.

Dagen idag började som en vanlig dag, tills UPS bilen kom och Pelle talade om för mig att jag inte ska köra UPS idag utan han har ett annat uppdrag till mig, han skulle skicka ut mig i skogen påstod han.. Ja, det var väl lite att ta i men jag fick i allafall 4 paket med mig i en bil som jag styrde mot Oslo. Självklart skulle jag inte ända fram till Oslo men åtminstone ända till Munkfors först och främst, sedan Karlstad och Karlskoga på vägen tillbaka. Det blev en riktig resa med en massa problem som dök upp hela tiden, men jag landar som tur är alltid på fötterna, vilket jag även gjorde idag.
Fick ihop en hel del timmar också, vilket var väldigt skönt. Problemet är bara det att denna turbulenta resa verkar ha gjort att min länge vilande förkylning (äntligen?) bröt ut. 
Så nu skulle jag inte orka lyfta disktrasan ens, är jättehängig och krasslig. Min kropp säger att den är påväg att bli sjuk och jag svarar; Nej, inte bli sjuk nu. Jag måste jobba!
Och jag kommer vinna, för jag tänker jobba imorgon trots krassligheten och den rinnande näsan och mitt dunkande huvud. Det är fredag imorgon, jag tänker inte ligga sjuk hela helgen, jag kan inte ligga sjuk hela helgen för jag ska vara hundvakt lör-sön.
Jag måste må bra imorgon, jag måste måste måste!
Jobba jobba jobba, inte vara sjuk!!!!

There you go. . .



Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0