- Sista dagen -

Söndag 30 november 2008

Ja, det är alltså sista dagen i november nu. Imorgon är det december och då har julens månad börjat.
Känns lite kluvet, både mysigt och jobbigt. Vart tog det här året vägen? Var det inte sommar nyss, eller är det bara jag som är lite förvirrad?
Det mysiga med vintern är ju att man kan tända en massa ljus, det är rött och fint här hemma och man går runt med en mysig känsla hela dagarna.. är det kallt är man förlåten ifall man sitter ihopkrupen under en filt, gärna med någon mysigt sällskap. Man behöver inte vara utomhus då, man får faktiskt sitta inne..:P
Det lite mer negativa är ju att det är kallt ute, det är kallt härinne också och det blir halt på vägarna. Man är småfrusen hela tiden och det är mörkt dygnet runt i stort sett.. jag blir så trött under vintern eftersom min kropp tror att det är natt hela tiden, så jag orkar inte göra så mycket under dom här mörka månaderna.. man blir slö och tjock..:P

I fredags hade vi jävligt trevligt hemma hos Maja, drack vin och öl medan vi sjöng lite Singstar. Sedan tog vi en slötaxi till PastaBaren och där köpte jag en stor stark och en 6a RedbullJäger...
Sedan var jag plötsligt här hemma av någon anledning, trodde min mobil hade blivit stulen och jag var allmänt arg på allt.
På lördagmorgonen vaknar jag klockan 8.30 cirkus-gurkus.. och då hittar jag mina skor vid sängen, mina byxor och underkläder i köket (?) och min jacka har jag lagt i badkaret?!
Tog fram arbetstelefonen och slog mitt mobilnummer, det började ringa någonstans i lägenheten och det visade sig att mobilen (självklart) låg i min väska som jag hade lagt bland skorna ute i hallen.. det är bra att man har koll på vart saker och ting ska ligga här hemma, det enda jag hade lagt på rätt ställe var mig själv som jag faktiskt hade lagt i sängen och ingen annanstans. Hade inte varit så nice att vakna på vardagsrumsbordet, eller något åt det hållet...
Jag mådde faktiskt prima igår, trots att jag tydligen inte var speciellt nykter i fredags..
Städade och diskade lite här hemma för att vid 15.30 få besök av mamma och Kenth, hade ju lovat att bjuda dom på "adventsmiddag" så jag kokade makaroner och stekte köttbullar, ett väldigt avancerat recept som jag kommit på alldeles själv. . .
Sedan blev det kaffe och fikabröd i form av saffranslängd som mamma köpt med. Så hade dom med sig två papperskassar med julsaker, adventsljusstake, ljus, ljusslinga till min franska balkong, ljusstake till fönstret, lyktor i form utav tomtar och julblommor :)
Pang sa det och så blev det plötsligt jul här hemma, väldigt mysigt tycker jag : )
Mamma hade med sig lite hemgjord glögg också och igårkväll kom Mia hit och hjälpte mig att dricka upp glöggen, så fort som möjligt :P och eftersom glöggen tog slut så förbannat fort var vi ju tvungna att dricka lite o'boy drinkar med Minttu i. Sedan tog Minttun slut så då korkade jag upp tequila flaskan, men vi drack inte mycket alls av den. Klockan sprang iväg och det var ju en dag idag också.
Första advent idag, jag har inte tänt första ljuset än utan det gör jag senare när det blir kväller :)
Nu är det bara alla julklappar som fattas, sedan kan det gärna bli julafton snart så man får det här överstökat :P
Mamma fyller år på fredag också, det får man inte glömma...

På lördag har vi julfest med jobbet, ska bli trevligt :) hoppas det är många som kommer bara och att folk inte bara äter och sen drar hem, då kan man ju lika gärna hoppa över julfesten tycker jag :P

Nu ska jag sluta skriva för jag har ändå inget mer att säga just nu, föruom att jag har ont överallt och mitt vänstra knä är krossat tack vare jobbet och fredagens bravader :P Och den informationen var ju inte mycket att hänga i julgranen så ni kanske förstår varför jag säger:
Ciao! ?

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0