- Where did you go? -

Måndag 28 Juli 2008

® Jag behöver en urladdning!

Ja vart sjutton tog åskan vägen? Det var ju kolsvart på himlen förut, blixtrade och hade sig en bra bit bort.. molnen rörde sig hitåt men dom tog en sväng runt Örebro istället. Vi fick ingen urladdning av den kvava luften, så här sitter man och typ rinner bort av kladdig luft. Finns fan inge värre än när det är åska i luften och så blir det inget av det.
Nu när jag sitter inne i stan, i ett hyreshus med åskledare på taket och inga höga träd omkring mig, så skulle det inte göra något med lite åska. Så länge jag slipper gå utanför dörren och riskera att nästan bli träffad av åskan som slår ner i en lyktstolpe 2 meter ifrån mig.

Var hemma hos pappa och Anne-lie förut, när det mullrade lite och blixtrade låångt låångt bort.. Jag och Anne-lie tog en varsin stol och satte oss i loftgången utanför deras lägenhet och kollade på blixtarna. Men åskan kom aldrig och min huvudvärk, som jag alltid får vid åskväder, gick inte över...
Himlen är ju rejält mörk, men jag vet inte.. det blir väl ingen åska nu.. hoppas bara den inte kommer för nära, för då blir det att stänga av datorn och dra ur sladdarna ur väggen.. för jag tänker ju knappast offra min dator till blixten.

---

Ciao! ♥

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0