- Typsnitt & Idioter -

® Finns det mycket av...

Sitter och plockar hem lite nya typsnitt till datorn, som jag tänkte att jag skulle ha användning för i Photoshop.
Satt och försökte klura ut hur fasiken man skulle kunna få in dom i PS3, men jag fattade som vanligt noll.
Tills jag äntligen hittade en sida där förklaringen fanns, vilket gjorde att ett brett leende spreds i mitt ansikte.
Blir så glad när saker faktiskt fungerar och när man kan få lite förändring här i livet.
Gud vad mycket kul jag ska ha med mina nya typsnitt senare :D

Idioter finns det ganska mycket av, man kan aldrig riktigt se på en person hurdan den verkligen är.
Skenet kan verkligen bedra och det gör det också väldigt ofta. Jag tänker inte göra några personliga påhopp nu, utan bara tala helt allmänt om olika beteenden.
En del personer kan inte riktigt tänka på huruvida det de säger skadar och sårar andra människor, de kan inte heller tänka hur de själva skulle känna sig i någon annans skor. Det finns folk som inte har några direkta problem i livet, som fått det mesta på silverfat och med guldkant. De har inte sett hur många nyanser verkligheten faktiskt har, allt går inte att stöpa i samma form. Personer som inte bryr sig om någon annans välmående utan bara sitt eget, har en stor tendens till att såra väldigt många på sin väg genom livet. De rent ut sagt skiter totalt i vad andra tycker, tänker och känner. Jag känner ett par, tre stycken själv och har även fått smaka på stora delar av just det jag talar om nu.
De vill få ut så mycket som möjligt ur andra och ur livet för egen räkning, kosta vad det kosta vill hos andra.
Att komma i kontakt med en sån person kan ibland göra stor skada på ens människosyn, vardag och inte minst skada ens självförtroende.

Jag är en sån person som vill tycka bra om alla, jag kan kanske kallas naiv och det håller jag med om. Jag är godtrogen och välmenande, vilket drar till sig personer som inte har speciellt rent mjöl i påsen. Har råkat ut för en hel del människor bräddfyllda med skit och egoism. Men nu är det inte bara mig det gäller, jag är långt ifrån ensam om det här och tänker alltså inte sitta och gnälla över hur orättvist behandlad jag blivit.
Jag har väldigt mycket människor omkring mig som bara vill mig väl också och dom sätter jag stort värde på!
Nej nej, utan jag talar för oss alla som har det såhär, som gång på gång blir illa behandlade, trampade på och omkullkastade av andra. Man vill bara väl och menar inget illa, men ändå blir man behandlad som en påse skit.
Varför då? Ja, kanske för att man uppmuntrar människors elaka sida med sin mjuka och omtänksamma sida?
Något åt det hållet måste det ju vara, vad finns det annars för förklaring?
Jag tycker att folk borde tänka lite längre än vad deras näsa är lång och faktiskt försöka bry sig lite mer om sina medmänniskor. Alla människor har ju ett värde och man är inte alltid ensam om rätten att må bra.
Det finns något som kallas mänskliga rättigheter, något som alla borde veta.

Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0