- Tatueringar & sjukgymnastik -

Fredag 11 Juli 2008

® Roses are black, not red...                   

Vem sa att rosor är röda? Dom finns väl i alla möjliga färger, förutom blått(har jag läst) som är fejkat.
Hur som helst, nu var det ett tag sedan jag skrev här.. inte för att jag inte har varit hemma eller haft möjlighet, utan för att jag inte har orkat. Och sen har jag heller inte haft tid...
Har spenderat de två senaste veckorna i mina föräldrars lägenhet och i våran sommarstuga,
skönt att komma ut lite och hålla till någon annanstans. Orkar inte sitta hemma i lägenheten hela tiden, när alla andra jobbar och man själv är sjukskriven.
Onsdagen förra veckan, den 9 juli var jag och tatuerade mig.
Skulle fylla i min första tatuering, rosen, och kanske bygga på den lite.
Och det gjorde jag, lägger in bild när jag fixat någon...

Fredagen för en vecka sedan var jag hos sjukgymnasten. Där fick jag veta, efter lite övningar och annat, att en kärna inuti en disk i min rygg förmodligen har flyttat på sig och ligger i kläm. Fick några övningar som jag skulle göra hemma också.
Det var ju trevligt att veta varför jag har haft så ont.
Nu är min sjukskrivningsperiod över och imorgon ska jag prova jobba.
Inte för det att jag har blivit bättre i ryggen, utan för att jag inte har orkat krångla med läkare och intyg idag.
Om det går åt helvete på jobbet imorgon, så kan jag ju åtminstone säga det till läkaren nästa gång, att jag fortfarande inte kan utföra mitt jobb.
Jag har heller inte råd att betala en ny läkarundersökning så som det ser ut just nu, visst kan jag väl ta det på faktura, men jag har ju knappast mer pengar över till det nästa månad... ja, inte är det lätt alltså... :S

I morse ringde min chef för att kolla läget med mig och se ifall han behövde fixa någon som kunde jobba istället för mig imorgon. När jag sa att jag tänkte försöka jobba och se hur det gick, kunde jag höra att hans suck av lättnad kom djupt inifrån. Ja, är man oumbärlig så är man ;D
Så får vi se vad som händer och fötter sedan.

Några papper från Försäkringskassan har jag inte fått, inte ens någon bekräftelse att jag ska få ersättning eller inte.
Börja bli lite nervös, för det är bara en vecka kvar tills min mini-mini lön för början av Juni kommer och då ska ju räkningarna jag har råd med betalas... och vad gör jag om jag inte får några pengar från försäkringskassan då?
Jaa, förmodligen går jag väl i personlig konkurs.

Nu ska jag lägga mig och läsa en stund, är riktigt trött...

Ciao, så länge...

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0