- Skåpmat -

® Snickare

Jag hoppade över mat och åkte till min farbror Chrille i Mellringe istället. Där höll han och pappa på att fixa Chrilles köksskåp, satte upp trälister och lite annat. Under tiden som detta pågick kollade dom på Polisskolan 2.
Mitt i allt drack vi lite kaffe och jag gosade med Chrilles katt Arritusan.
Pappa lekte snickare och höll på med skåpen i flera timmar, jag höll på att dö av hunger men ville inte åka hem.
Tycker det är trevligt att umgås med min pappa och hans bror, visserligen är dom 40 och 43 år gamla men vafan,
det spelar väl ingen roll? Vi hade skitkul ändå : )
Förstår bara inte hur pappa, med hans minimala tålamod och hans temperament, orkade hålla på med det där.
Hur krångligt som helst med dom där listerna, jag fick panik bara av att titta på
.

Hur som helst, var där i några timmar och sen vid 20.30 åkte jag mot Varberga Centrum och köpte en pizza-jävel.
Fyfan, inte bra.. men mättande och gott ;D även om jag egentligen inte hade råd.
Konstigt att det känns så bra när man sitter och väntar på maten, åker hemåt med maten, äter maten..
men efteråt känns det inte bra längre :S får dåligt samvete av två orsaker;
det ena är att pizza innehåller massa fett som jag verkligen inte behöver och det andra är ju som sagt att jag inte hade råd egentligen. Så nu sitter jag här med ett dåligt samvete som gnager och magen full med La Bussola, som för övrigt betyder kompass på italienska.
Jag skulle ju inte köpa pizza sa jag till mig själv förut, jag skulle laga mat här hemma (äta mackor med andra ord) och ändå köpte jag pizza. Ska man inte ens kunna hålla löften man ger sig själv?
Det hela beror ju på att jag var så förbannat hungrig att jag inte hade klarat av att fixa mat själv, var snurrig och mådde illa av hunger, så jag blundade för verkligheten och låtsades att jag hade råd.
Men men, nu är det gjort och jag är mätt. Det tycker jag är huvudsaken :D



Nu sitter jag som ni förstår vid datorn, med Batman Begins på TVn i bakgrunden och är ganska irriterad på mitt Photoshop, det hakade upp sig när jag satt och pulade lite på en ny Header till min blogg. Gaah!
Så allt jag hade gjort försvann när jag blev tvungen att via ctrl-alt-delete avsluta programmet :@
Skitsamma, orkar inte bråka med det nu.
Det är jättemörkt i min lägenhet och min sänglampa har lagt av, så jag måste dra arslet ur vagnen och byta lampa snart, måste ju se när jag ska läsa innan jag somnar.
Men det finns roligare saker att göra än att först montera isär hela lampan, skruva bort den trasiga glödlampan, leta igenom alla lådor och skåp efter ny glödlampa, skruva i den nya och till sist montera ihop lampan igen..
Ja ni förstår att det kanske inte är något man gärna gör när klockan snart är elva på kvällen...


Jag hade gärna fixat lite med min header nu, det kliar i fingrarna.. men jag har inte tålamod till att göra om allt från början igen, blir bara less på det. så jag får fixa det en annan dag.

Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0