- Oskar är ARG -

Söndag 27 Juli 2008

® Ja, nu jävlar smäller det!



Kom nyss hem från sommarstugan, där var det fan inte roligt att vistas nu när det smäller och blixtrar som fan. För ett par år sedan höll jag och min hund på att bli träffade av blixten. Han skulle prompt ut och kissa mitt i världens åskväder, så vi går ut, hinner kanske gå 30 meter sen -PAAANNGG, SMATTER, BRAK- PRECIS bredvid oss.
Blixten slog ner i en stolpe 2 meter ifrån oss, det ljudet som hördes gjorde mig döv i 20minuter, hörde NADA. Jag kan lova er att både jag och Sapply tvärvände och sprang mot porten igen, Sapply hade glömt att han var kissnödig. Väl hemma satte vi oss i ett hörn i lägenheten och bara skakade, jag ringde till min dåvarande pojkvän och närmast tjöt; "DU MÅSTE KOMMA HIT, blixten slog ner precis vid mig!!!"
Så det var bara för honom att ta sig hem till mig och trösta mig. Sedan dess har jag och Sapply hatat åska, idag åskade det som fan ute vid sommarstugan och jag satt på helspänn. Det är inte det roligaste att ha en 100m hög gran precis bredvid stugan och en el-stolpe 3 meter från stugan.. NEJ...
Men vi klarade oss den här gången i allafall, men jag hör hur det mullrar där ute. Jag sitter i allafall i ett hus med åskledare på nu och det är jag mycket glad för. : )

1. Hur gammal är du om fem år?
25 år, gammal som gatan :P

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Min mamma, Kent och Sapply

3. Hur lång är du?
172 cm

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Beck - I Guds Namn

5. Vem ringde du senast?
TraniizZ = Mia : )

6. Vem ringde dig senast?
Mia ringde mig först, sen ringde jag upp :P

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Hepp : (

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Ringa, man får mer sagt då,.. SMSen blir så långa om man har mycket att berätta.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Inte tillsammans iallafall

10. När såg du senast din pappa?
I onsdags, var med honom på stan en stund : )

11. Vilken ögonfärg har du?
 Svårt att säga, blå-grönaktiga?

12. När vaknade du i dag?
Vid 12-tiden, var mycket trött :P

13. Vilken är din favoritjulsång?
Adolphson och Falk - Mer Jul :D

14. Vilken är din favoritplats?
Sommarstugan är väldigt mysig, när det inte åskar :P

15. Vilken plats föredrar du minst?
Strike, USCH!

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Inte i Varberga i allafall, förhoppningsvis inte ensam heller. och barn hoppas jag att jag har också :)

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Utrymmet under sängen, trodde någon skulle sträcka ut en arm och ta tag i benet på mig.. :S

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Sapply igår, när vi var och badade. Han hoppade i från bryggan och hamnade djuupt djuupt under vattnet.
Han fick ju panik såklart, det var egentligen inge kul, men jag kunde inte låta bli att skratta. Haha...

19. Hur stor är din säng?
120 cm räcker åt mig just nu : )

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Stationär

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
I trosor, skulle aldrig klara av att ha kläder på mig :S

22. Hur många kuddar har du i sängen?
4 kuddar, en eller två under huvudet och en som jag håller om när jag sover ;P

23. Hur många landskap har du bott i?
1 i Närke

24. Vilka städer har du bott i?
Örebro :)

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
barfota

26. Är du social?
Nästan alltid, beror på vilket humör jag är på..

27. Vilken är din favoritglass?
Jorgubbsglass eller blåbärsglass.. choklad är äckligt!

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Paj, i alla former : )

29. Tycker du om kinamat?
Inte favoritmaten kanske, men jag tackar inte nej : )

30. Tycker du om kaffe?
Ja, drack alltid svart kaffe förut, sen slutade jag dricka kaffe. när jag började dricka kaffe igen så var det med mjölk i.

31. Vad dricker du till frukost?
Frukost?

32. Sover du på någon särskild sida?
Längst ut, annars får jag panik och känner mig instängd.

33. Kan du spela poker?
Jaa, jag vann över 4 killar för ett par månader sedan. FYFAN vad bra jag är :D

34. Känner du någon med samma födelsedagsdatum som dig?
Japp : ) Faktiskt en släkting till mig som också heter Rebecka, fyller också 28 mars : )

35. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska, finska, lite spanska och liiite teckenspråk :P

36. Har du någonsin åkt ambulans?
Ja, men då låg jag i mammas mage. Man hörde inte mitt hjärta med CTG-apparaten.
Så då blev det ambulans fortare än kvickt in till akuten. Men sen slog mitt hjärta igen, blev väl stressad av all panik utanför :P

37. Föredrar du havet eller en bassäng?
HAAAVEEEET!

38. Vad spenderar du helst pengar på?
Saker, kläder.. :P

39. Äger du dyrbara smycken?
Ja några stycken :P

40. Vilket är ditt favoritprogram på teven?
Grey's Anatomy, Desperate Housewives och Scrubs : )

41. Sover du med gosedjur?
Nej

42. Vad har du för ringsignal?
Dj Raaban - Anima Libera

43. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Ja, mamma har väl det i nån kartong :P

44. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Min mobil : )

45. Kan du byta olja på bilen?
Man byter ju inte så ofta oljan på bilen, men jag kan kolla oljan och fylla på oljan.

46. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej, var nära en gång men polisen var snäll och lät mig åka utan böter :P

47. Läser du dagstidningen?
Om jag är hemma hos mamma och Kent, för dom har NA

48. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
P3

49. När var du i kyrkan senast?
Minns inte ens när det var, är ingen inbiten kyrkobesökare precis.. HAHA

50. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
En vecka eller nåt sånt, när mamma, Kent och jag var i Danmark för massa år sedan :P


-----------------------------

Imorgon fyller min morfar 77 år och dom kom ut till sommarstugan igår, jag gjorde en hallontårta som alla tyckte var jättegod :D

Tårtan :)                                Mormor 82 år                  Kent och morfar                

    min klänning                    Sapply mitt hjärta                Kväll vid stugan                      
                


Jag har haft en jättemysig helg i allafall.
Hoppas ni har haft det också : )

Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0