- Intyg -

® Läkarbesök, Skebäck Vårdcentral

Klockan 10.40 infann jag mig på vårdcentralen för att träffa läkaren som utfärdade mitt sjukintyg 19/6.
Han böjde och bände min kropp, sträckte och drog så jag nästan trodde jag skulle gå i 1000 bitar.
Därefter konstaterade han att läget var oförändrat och sedan förlängde han mitt sjukintyg till 17/7.
Klockan 10.50 lämnade jag vårdcentralen 120 kr fattigare... efter att ha betalat för samma sak som för två veckor sedan.
Livet är hårt.


Åkte sen hem till mina föräldrar för att ringa lite samtal och fixa lite annat.
Är fortfarande kvar här, kommer troligtvis sova kvar för att sedan gå upp klockan 7 imorgon bitti och fixa massa andra saker.
Den här veckan har jag inte kunnat somna förrän tidigast 4.30, klockan har dom flesta nätterna/morgnarna hunnit bli både 5, 5.30 och 6. Upp tidigt varje morgon, inte för att jobba och tjäna pengar, för att fixa, fixa, fixa och fixa lite till.
Kommer inte få någon sovmorgon imorgon heller, fyfan.
Hade verkligen sett fram emot lördagnattens sömn och hoppats på att sova ikapp lite, men tji fick jag.



Ska lägga mig och läsa lite Sagan om Isfolket nu, ni som inte har läst den serien eller aldrig hört talas om den kan jag verkligen rekommendera att göra det. Består av 47 böcker, för "vuxna" och handlar om en väldigt märklig släkt vid namn Isfolket där både häxor, trollkarlar och andra mystiska gestalter dyker upp, serien sträcker sig ända tillbaka till 1500-talet och fram till 1900-talet.
Första gången jag läste serien var jag 11-12 år gammal, men kunde knappt bärga mig tills det gått såpass lång tid att jag kunde läsa den igen.
Min mamma har läst hela serien flera gånger och hon rekommenderade mig att läsa böckerna, jag var mycket skeptisk och vägrade till en början. Inte alls min smak på böcker, Isfolket låter ju inte direkt lockande för en 12-åring...
Men så tänkte jag; ja varför inte, jag kan ju i allafall börja läsa bok 1.
Redan efter några sidor i första boken var jag trollbunden (som första boken faktiskt heter) och kunde inte lägga ifrån mig den förrän den var slut, sedan började jag direkt med nästa.
Alla har ju inte samma smak på böcker, men om ni känner någon som har Isfolket-serien,
läs första boken och känn efter själva :P
Ni gör som ni vill och nu ska jag göra som jag vill, läsa vidare i bok 33 "Nattens Demon".

Ciao! Så länge...

What's your opinion?
Postat av: Johanna

Gumman, din blogg är rolig, fortsätt uppdatera! :-D Och hur fasen har du lyckats klämma dit en massa jordgubbar i bagrunden? Jag vill fan också ha en snygg blogg... Puss Puss. ps.fika snart igen? Jag är i Örebro nu hela nästa vecka...

2008-07-12 @ 19:01:27
URL: http://www.metrobloggen.se/johannaaurora

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0