- Helgen -

® Sol, vind och vatten

I torsdags åkte jag ut till sommarstugan där mamma, Kent och Sapply befann sig.
Vädret var strålande soligt och rykande hett. En helt perfekt dag för sommarstugan, med andra ord.
Därute åt vi god mat som vanligt, löste lite korsord... sen åkte vi iväg för att bada i en å som ligger en bra bit från stugan, men utan en massa andra människor där. Att det inte finns andra där är ett måste eftersom det är för Sapplys skull vi åker och badar. Annars skulle han dö av den här värmen som har varit, sommaren är verkligen inte Sapplys årstid.
Alltså är det tur att det finns vatten där han kan svalka sig och det gör han verkligen, finns det något Sapply älskar ja, förutom mat då, så är det att bada. Han är en riktig baddare på att simma den där hunden, vi kastar pinnar och han simmar ut och hämtar dom.
Det blev till att både mamma och jag doppade oss också, för vi behövde också svalkas lite. Kent var alldeles för feg, tyckte vattnet var kallt.
Sedan efter att Sapply fått sig 5-10 dopp i vattnet, fick det vara hur varmt det ville, han flåsade inte mer den dagen.
 
Här ligger min älskling och lider av värmen!


På fredagen åkte vi hemåt för att betala räkningar med pengarna som ramlat in på kontot vid 12-slaget på natten.
Mitt stackars konto blev sorgligt tomt efter räkningarna, så nu väntar jag bara på min sjukersättning så jag kan handla mat!!
Sedan åkte jag förbi bolaget och handlade för pengar som inte var mina såklart(för några såna har jag icke) och sen ut till stugan igen.
Vi åkte iväg till vårat nyfunna badställe igen och Sapply kunde återigen andas normalt efteråt.
På kvällen såg vi tre stora älgar inom loppet av 10 min, jättefina var dom och jag försökte ta kort men dom var alldeles för långt borta för att man verkligen ska se att det är älgar på bilden..

eller man kan ju faktiskt se att det är två älgar där, eller hur? :D

På lördagen kom mormor och morfar, jag gjorde en hallontårta av hallon som mamma varit ute och plockat tidigare (man ska ju ta vara på vad naturen har att ge) och sedan åkte jag, mormor och morfar till Coop Forum i Lillån (som ligger 800m från sommarstugan). Jag hade fått 100kr av mamma att handla lite saker med, men ingen tänkte ju på att när mormor är med i affären så har man inte en chans att lyckas betala sina egna varor. NEJNEJ, hon lastade även upp mina varor på rullbandet och betalade glatt allt. Tack, mormor!
I stugan åt vi sen grillad fläskfilé och potatisgratäng mmmummms!
När mormor och morfar hade åkt, åkte jag och Kent in mot stan för att hyra filmer och uträtta lite andra ärenden.
När vi kom tillbaka tog vi som vanligt bilen till badstället för att svalka oss.
Jag var väl i vattnet i typ 25 min innan mamma och Kent fick upp mig.
Sapply gjorde en dykning från bryggan och hamnade typ 50cm ner under vattnet.
Man ska ju vara glad för att även hundar kan hålla andan, annars hade det blivit lite jobbigt det där.
Han fick i allafall sådan panik att han försökte häva sig upp på bryggan från vattnet, vilket såklart inte lyckades trots att mamma drog i honom uppifrån bryggan och jag knuffade på nerifrån vattnet. Jag nådde ju inte botten och fick därför ingen kraft. Allt slutade lyckligt i allafall och Sapply fortsatte bada glatt.
Kvällen spenderade vi med att kolla på "Mr Beans Semester" "Beck - Den svaga länken" och "Beck - I Guds namn"
Mycket bra filmer, jag älskar Beck :D

Idag, söndag, var det huur varmt som helst först på morgonen. Sapply höll som vanligt på att dö, så vi åkte ganska tidigt och badade. Idag fick vi även i Kent i vattnet, badkrukan där..:P
Det var tur att vi åkte såpass tidigt som vi gjorde eftersom det började åska, blixtra och ösregna när vi kom tillbaka till stugan. Fyfan, ja jag har redan berättat vad jag tycker om åska nuförtiden och jag vet att Sapply delar mitt hat. Han var livrädd hela tiden, stackars krake : ( själv satt jag bara och väntade på att blixten skulle slå ner i skallen på mig eller nåt. Usch!

Så imorgon får vi la se hurdant vädret är, kanske blir det fint eller så blir det som det brukar vara; dåligt!

Var bor du? Dröm-jobb? Vilka länder har du varit i?
Varberga i Örebro. 
Har faktiskt inget ännu.
1.Finland, 2.Estland, 3.Danmark, 4.Norge, 5.Polen, 6.Tyskland, 7.Turkiet, 8.Cypern, 9.Mallorca(spanien), 10.Gran Canaria(spanien), 11.Lanzarote(Spanien), 12.Bulgarien - Sunny Beach. 

Ciao!  
 

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0